Kärleksbrev till en maskin (2 / 5 steg)
Steg 2: modellering
För att förbereda och konvertera mina maskor använde jag Rhino. Här är rutin:
Arkiv -> Ny -> små föremål - Inches
Arkiv -> Importera och välj sedan din STL
Jag vet att min lager är 8 "x 2" x 1 ".
Upphöja min lager med 1,5" kommer att paralleller innebär att 0.24" vara greppas av vice. Jag kommer också kompensera min modell 0,05" under lager toppen som lämnar 0.71" för min modell. Jag använder 0.7" detta för min del av kroppen och 0,01 för en bas rektangel. Detta är en bra referens när du definierar rutan lager senare eftersom kroppsdelar tenderar att vara konstig oregelbundna former.
Skapa ett fält 8 "x 2" x 0,7 "och position är över ytan av kroppen att vara slipat. Gör en kopia av rutan och uppväga den lite längs en enda axel att behålla samma placering. Ändra den höjd till 0,01". Använd kommandot MeshBooleanIntersect för att kombinera rutan 0.7" med skanningen. När det har beskurits, flytta rutan 0,01" kyssa undersidan av beskurna ytan.
Välj mesh och MeshToNURBS med kommandot konvertera den till en polysurface. Välj den resulterande polysurface samt rutan. Sedan går du till Arkiv -> Exportera markerat och exportera till ett steg.