Låter reaktiva trumset (6 / 7 steg)
Steg 6: kodning
/*
ATT ÄNDRA KÄNSLIGHET MÅSTE DU ÄNDRA VOLYM VÄRDET FÖLJAKTLIGEN I IF UTTALANDE. PROV. DETTA SÄTTA DEN TILL RUNT 100 OCH SLÅ PÅ INSTRUMENTET OCH SE HUR KÄNSLIG. DU VILL GÖRA DET SÅ ATT ENDAST DET INSTRUMENTET GÖR ATT LJUS GÅ UTANFÖR.
*/
int currentValue;
int maxValue;
int minValue;
osignerade långa timer;
int sampleSpan = 5; Belopp i millisekunder för att exempeldata
int volym;
void setup() {
Serial.BEGIN(9600);
resetValues();
}
void loop() {
currentValue = analogRead(A0);
om (currentValue < minValue) {
minValue = currentValue;
}
om (currentValue > maxValue) {
maxValue = currentValue;
}
om (millis() - timer > = sampleSpan) {
volym = maxValue - minValue;
IF(Volume > 30) {//change detta värde till känslighet
analogWrite(12,255);
Serial.println("Light");
Delay(10); ändra det här värdet om du vill ändra hur länge lampan är tänd
}
annat {
analogWrite(12,0);
}
Serial.println(Volume);
resetValues();
}
}
void resetValues() {
maxValue = 0;
minValue = 1024;
timer = millis();
}