RGB LED Pixel Touch reaktiva Gaming tabell (10 / 18 steg)
Steg 10: Hjärnan
Ramen är fortfarande på sin sida är det nu för att börja tänka på vad din ansökan controller kommer att bestå av. Du kan använda sådana saker som en Raspberry Pi eller en Arduino men jag beslutat att gå för EB091 från MatrixTSL som ger en 16-bitars bild komplett med DSP hårdvara och kör med en hastighet av 70 miljoner instruktioner per sekund (MIPs). Raspberry Pi var frestande men jag ville inte att köra fast i en värld av Linux igen ännu.
Till min EB091 jag lagt till följande funktioner genom att helt enkelt bultning på E-block styrelser. Dessa kan vara lite dyr som de är avsedda för laboratoriearbete och prototyper, men var och en har den full schematiskt som anges i databladet bör du vill replikera kretsarna på din egen anpassade PCB.
- SD-kort - EB037 kortläsare
- Sända och ta emot UART anslutningar - EB002 skruvplintar
- Ljudutgång - EB086 DSP utgång
- Bluetooth - EB024 Bluetooth
EB091 hade också vissa funktioner som gör det mycket praktiskt för denna typ av program. Som stora RAM buffertar för audio streaming, pixel färger samt IR värden. Också massor av kringutrustning, 4 UARTs, 4 SPI, 16 PWM etc. Och slutligen har några trevliga felsökning funktioner som en del av Flowcode / Ghost gränssnitt som jag kan använda för att övervaka vad händer när den körs.
När jag var nöjd med all elektronik använde jag ett ark med tunn MDF tillskuret att täcka och skydda alla det inre arbetet. Sedan fäster jag trä fötterna med vinkelparenteser för att hålla MDF på plats. Slutligen några noder som inte satt helt platt limmade jag ner i position med hjälp av en limpistol.