Simning Robot med en Arduino Uno (4 / 5 steg)
Steg 4: Bygga båten
Nu kan börja bygga båten.
1. flipper
Vi börjar med Flipper. få en bit silvertejp som är ca 2,5-tums lång. Sätta i ändarna
tillsammans med både den klibbiga slutar vända mot varandra. Du bör nu ha en slinga som form (bild 1). Få den Servo hornen från Servo och hålla armen i överst i Duct tape loop (bild 2). Nu stänga slingan från botten går upp (bild 3), vilket gör en Flipper. Lägg till mer silvertejp på framsidan av flipper att göra framsidan mindre flexibel sedan ryggen (bild 4).
2. servo kalibrering
Använd den Servo hornen för att vända Servo anslutningen tills Servo är mitt i sin rotation utbud. Nu, utan roterande Servo anslutningen, sätta Servo horn på motstående rak rygg och säkra den. Detta lättare att göra med en tydlig Servo, som du kan titta på hållplatsen redskap i Servo att berätta ståndpunkten (bild 5).
3. badkar
Få Arduino, skärbräda, Power supply, och plast mat badkar.
Sätta allt i badkaret och långsamt sätta badkaret i vatten, varning när du gör detta, hålla fast vid badkaret och se till att det inte kommer spets. Spela in var vattnet kom upp till på badkaret.
4. Anslut servo
Få servo med horn, Varmlimma fast den på baksidan av båten där det ska kunna rotera 180 grad och där Flipper kommer att delvis i vattnet. På min tryckt jag 3D en fäste så jag kan ta bort Servo, utan ut att hyckla båten (bild 6).
5. lock
Nu får locket som går till badkaret, och klipp ett litet hål som Servo kablar kan passa tråg (bild 7).
Vi är klara med båten, låt oss sätta ihop det hela.