Simning Robot med en Arduino Uno (5 / 5 steg)
Steg 5: Att sätta allt ihop
Nu bör du ha en skärbräda med Sensor array på den, en programmerad Arduino och en båt med Servo varma limmade på och ett hål i locket.
Sätta den Arduino och Skärbräda i badkaret, sätta foto resisters framtill (bild 1).
Servon har normalt tre kablar, det finns en vit eller orange tråd som är Signal stift, en röd tråd som är positiva PIN-koden och ett svart eller brun tråd som är negativa PIN-koden. dessa trådar är ansluten till en header, så att du kan ansluta den lätt.
Kör i servo sladd tråg locket och Anslut en Jumper tråd från Digital stift 3 på Arduino, in Signal stiftet på Servo (grön kabel på bild 2). Nu kör en Jumper från positiva järnväg på bakbord, till det positiva stiftet på Servo (röd tråd på bild 2). Senast ansluta en Jumper från negativa järnväg till negativa stiftet på Servo (svart tråd på bild 2).
Power upp Arduino och lägga locket på badkaret (bild 3). Servo bör börja svepande från vänster till höger med Flipper.
Nu bara lägga den i vatten och titta som det rör sig långsamt över vattnet, om du lägger en ljus åt sidan det kommer att vända mot ljuset.
Om allt fungerar, gjort Grattis du precis en cool Arduino båt. om inte, titta igenom igen för att kontrollera att allt är hooked upp rätt, eller lämna en kommentar och jag ska försöka hjälpa dig.