Styra en RepStrap bearbetning (23 / 25 steg)
Steg 23: bättre mesh (pågår)
här är mesh ritning kod, som används mindre specifika koordinater
Bearbetning / / /
/**
* Punkt rör sig fram och tillbaka över skärmen - omfattar rörlighet i X-riktning
använder olika variabler för att indikera att detta är pågående
(och eftersom jag glömde vad variabler som jag använde)
*/
int res = 50; utskriftsupplösning
int en = 100;
int b = 1;
int dir_a = 1;
int dir_b = 0;
int step_a = 1;
int step_b = 0;
int old_b = 0;
int next_b = res;
void setup()
{
storlek (640, 200);
stroke(255);
Background(50);
}
void draw()
{
en = en + dir_a * step_a;
b = b + dir_b * step_b;
om ((en < 10 || en > höjd-10) & & b < next_b) {
dir_b = 1;
step_a = 0;
step_b = 1;
dir_a = (-1) * dir_a;
old_b = b;
}
annat {
step_a = 1;
step_b = 0;
next_b = old_b + res;
}
Point(b, a); Syntax punkt (x1, y1)
Print(b);
Print(',');
println(a);
}