Styrbara kontinuerlig spår koncept (3 / 7 steg)
Steg 3: Designa cog/drivhjul
Jag är inte säker på vad den korrekta termen är, så förlåt mig snälla. Här dess mer av en historia av misslyckanden, några inledande iterationer fungerade inte korrekt när de testas med motion analysen. Så varför skulle du bry sig om att läsa om mina misslyckanden? så du inte upprepa dem.
I den ursprungliga designen, jag placerade spåren i en halv cirkel, drog en cirkel, drog linjer från mitten av cirkeln till pivot plåt utskjutande delar och mäts vinkeln på dessa linjer. Jag sedan gjorde hjulet och klipp ut smala slitsar för utskjutande delar gränssnittet. Problemet är att avståndet mellan de utskjutande delar är mycket stor till skillnad från konventionella bandvagnar, detta gjorde det ganska opålitlig från testet jag gjorde.
Nästa jag försökte bredda spåren och senare jag försökte lägga till fler platser men till ingen nytta. Slutligen tog jag en annan strategi och i stället för ett fast block med platser, jag gjorde en jojo som hjul med plattor.
För att vara ärlig, det fungerar men dess mycket dåligt utformad och jag är inte helnöjd med den. Men det fungerar tillräckligt bra för ett begrepp.
* Drivhjulet kan också använda tunga trimning för att minska vikt och material.