Tornerspel Robot (LabVIEW kod) (3 / 9 steg)
Steg 3: Ange 1: Setup del 1
Den första loopen upprepningen, som Setup värdet skickas i fall struktur. Detta resulterar i setup staten bilden ovan.
PmodJSTK hade CS pin ansluten till kanal 10 och är aktiv låg. Det finns för närvarande en bugg i LINX SPI Läs som kräver aktiv hög väljas för kommunikation ska ske men detta bör rättas till inom kort. PmodJSTK också skickar och tar emot 5 byte. Mottagna byte, de första två byten bestämmer tillsammans y - axeln och de andra två byte tillsammans bestämma x - axelvärden. Dessa värden sträcker sig från 0 till 1024 (10 bitars upplösning). En delmängd array block användes till att skära av de extra 6 bitar som uppstår när man kombinerar två byte tillsammans för både x- och y-axlarna.
Dessa heltalsvärden från PmodJSTK skickas sedan till två enskilda fallet strukturer som mäter huruvida PmodJSTK kontrolleras vänster, höger, upp eller ned. Om PmodJSTK är till sitt ursprung, visas ett "ingenting". När joysticken är vänster, värden varierar från 512 till 1024 och när joysticken är rätt, varierar värdena från 0 till 512.