Tornerspel Robot (LabVIEW kod) (6 / 9 steg)
Steg 6: Ange 2: kör del 2
I while loop, om en tillräcklig kraft registreras från analogt läsa block (spänning läsa större än 0.2V), värdet true skickas till ett "och" block. Detta "och" block är också ansluten till ett skiftregister och startvärdet är en falsk konstant. Den här strukturen används så att det inte finns flera sant avläsningar när kraft värde överstiger beloppsgräns. Först ett falskt värde skickas till den och struktur och spänningen är lägre än 0.2V.
När spänningen går över 0.2V, värdet true skickas in i den "och" och det föregående värdet (falskt) är inverterad använder den "inte" som ger ett sant värde i "och" också. Eftersom blocket "och" fått två sanna konstanter, skickar den ett sant värde i fall struktur.
För nästa slinga iteration, spänning värdet sannolikt fortfarande kommer att vara större än 0.2V, men det sanna värdet från den föregående iterationen skickas in i skiftregister och inverterad för att ge en falsk konstant. Således läser "och" blocket T och F som resulterar i falska mål. När spänning värdet går under 0.2V, är vi tillbaka till den ursprungliga installationen.
När "och" blocket skickar värdet sant, träffpoäng reduceras med 1 och servon stoppas för att inte skada roboten.
Om falskt (bilden ovan), resurserna är bara matas genom fall strukturen.
När accelerometer (orienterade uppochner) läser en acceleration är mindre än-1.5 g (robot plockas upp), värdet true skickas till stoppknappen för att avsluta while loopen.
I en liknande anteckning, eftersom det kan finnas spänningsfluktuationer när första behandlingen accelerometern, 10 loop iterationer måste passera innan accelerationen kan avsluta while loopen. Detta gjordes genom att använda en annan Välj funktion att återvända F när iterationsantal loop är under 10 och sedan returnera SANT eller falskt värdet av accelerationen är lägre än - 1,5 g efter 10 upprepningar.