123D modellering för 3D utskrift (8 / 22 steg)
Steg 8: Skapa axlar: del 2 - gå med delar
- "Filé" piller i "Skapa" verktyg i verktygsfältet för Main.
- "Flytta/rotera/skala" piller-menyn
- "Mirror" funktion i menyn märkning "Mönster"
- "Cirkel" piller i "Skiss" verktyg i verktygsfältet för Main.
- "Djup" piller i "Skapa" verktyg i verktygsfältet för Main.
- "Symmetrisk" i "Frihandsfigur" verktyg i Main Tool bar eller i "Djup" undermeny
- "Kombinera" piller i "Skapa" verktyg i verktygsfältet för Main
Och dessa är steg:
1. Upprepa steg 6 till
-Skapa "Nya komponent"-Lägg till fast modell till en webbläsare som vänster axel
-Gör en kopia av en axel lägga en solid modell till en webbläsare
2. Välj "Filé" piller i menyn "Skapa" märkning.
3. Välj den övre kanten av den fasta modellen.
4. Ange filé radien, genom att dra pilen bi-riktning eller använda tangentbordet till mängden 11,2
5. Välj "ovanifrån" på "Visa Cube"
6. Högerklicka på axeln fast modell att få upp menyn märkning. Välj sedan "Flytta/rotera/Scale" piller.
7. dra den högra pilen till -14, eller ange -14 i inmatningsrutan.
8. Ställ "Visa Cube" till hem.
9. ta fram de samordna ursprunget.
10. Högerklicka på gedigen modell att få upp menyn märkning. Välj sedan "Spegel" i listan "Solid funktioner".
11. Välj YZ planet samordna ursprung till "Spegel" axeln.
12. Högerklicka musen för att ta fram märkning menyn och välj "OK" att begå kommandot.
13. nu har vi fått han komplett vänster och höger axlar!
14. börja Rita "Cirkeln" på "Rätt planet", använder "Cirkel" piller från menyn "Skiss" märkning.
15. Ställ in i mitten av cirkeln -14 och -5.
16. tilldela radien av cirkeln som 1,5 mm
17. Välj den cirkel som vi bara dras. Högerklicka på cirkeln för att brign upp märkning menyn och välj sedan "Djup" piller från menyn.
18. på undermenyn "Djup" Välj fjärde eller rätt de flesta ikonen på p-piller. Välj sedan "Symmetrisk". Detta kommer att pressa cirkla i båda riktning.
19. dra den dubbelriktade pilen (eller Använd tangentbordet) till 4,5 enhet.
20. rätt klick att få märkningen menyn och välj sedan "OK" piller att begå kommandot.
21. ändra "Visa kub" till övre plan.
22. Högerklicka musen för att få upp menyn "Flytta/rotera/Scale" märkning. Dra sedan uppåt-pilen för att flytta cylindern till ungefär mitten av axeln.
23. rotera "Visa kuben" för att Visa framifrån.
24. välja den Solid axel komponent.
25. Högerklicka på axeln fast modellen för att ta fram märkning menyn. Välj sedan "Kombinera" från listan.
26. Välj i cylindern, att kombinera till axel fast modell.
27. Högerklicka på musen för att markera meny, klicka på "OK" att begå kommando.
28. nu har vi fått både axlar och en strängpressad fylld cirkel "ihop".
29. Byt namn på den "komponenten" till "Axel"
När du är klar med axlarna, sparar du filen.
Och alltid spara filen ofta, detta kan förhindra att du börja om från början!
Ytterligare en studie:
Autodesk 123D - Intro till skisser Video serie: flera skisser del 1