123D modellering för 3D utskrift (3 / 22 steg)
Steg 3: 123D modellering App.
Den var avsedd att hjälpa "maker" som vill kunna skapa eller design 3D-objekt för sig själva utan att använda komplicera eller avancerade CAD-system, eller någon som vill utforma "digitala prototyper" som kan skrivas som fysiska 3D objekt.
Låt oss titta in i 123D applicering.
Vid denna punkt, om du inte har 123D installerat, är det en bra tid att hämta och installera innan du går vidare.
Men om du är redan 123D installerat du kan hoppa över detta steg och vidarebefordra till nästa steg.
För dem som inte hämtats och installera 123D, bara besöka 123Dapp.com för att få gratis 123D apps.
Vid tiden för skriver detta instructable, endast Windows version är tillgänglig.
Välj lämplig övergång till ditt Windows-system, 32-bitars eller 64-bitars.
Följ sedan instruktionerna för att installera 123D.
123D ANSÖKAN
När vi öppnar 123D app., är första vi ser startbilden.
Sedan få igång! fönster kommer upp. Om du är ny till 123D, föreslog jag för att välja den "användargränssnitt och navigering" att lära och skaffa dig bekant med 123D användargränssnitt. Det är just bara ett par minuter video.
Annars finns det dessa videosjälvstudier att införa 123D användargränssnitt och navigering,
Autodesk 123D - Intro till skisser Video serie: första skiss, och
123D tips Video serie: Tips #1: User Interface Tour
(Den här var förberedd för 123D beta 4, allt söt mycket lik till beta9 förutom att det hade inte menyn snapin Bar)
ALLA MENYER
Jag ska visa dig var alla på menyn är, och vad de kallas så när jag nämnde namnet i följande tutorials, vi alla är vet som en gå till och som en att välja. Se bilderna nedan för förtydligande.
1. program-menyn
Programmenyn är beläget i det övre vänstra hörnet av skärmen. Om du släpper ner menyn, genom att klicka på det kommer du se listan över menyalternativ som utför uppgiften avser filer, till exempel, skapar ett nytt projekt, redigera befintliga projekt, spara projekt eller skriva ut projekt, etc.Bredvid programmenyn, det finns en app. verktyg bar, med ikoner som du kan välja för att utföra liknande uppgift till menyn app., ingår gör om och Ångra funktion.
2. funktionen webbläsarmenyn
Ner vänstra sidan av skärmen är funktionen webbläsarmenyn, den innehåller strukturen på komponenterna av 2D skiss och 3D modeller. Vi använder här menyn Markera, avmarkera, aktivera eller inaktivera (Visa och dölja) nod innehållet i komponenten.
Du kan redigera funktionerna i modellen genom att klicka på noden i webbläsaren.
Du kan också Visa och dölja ursprung plan och anteckning plan från webbläsaren och växla mellan förinställda visningslägen.
Klicka på korset gör "Funktionen webbläsaren" försvinner! Att få den funktionen webbläsaren tillbaka genom att gå till Meny > Alternativ > kontroller
3. de viktigaste redskap bomma
Viktigaste verktyget bar består av alla olika slags verktyg. Vi kommer att använda detta verktyg för en hel del att manipulera våra 2D skiss, och 3D-objekt. Varje verktyg har det egna "märkning meny" (eller hink) - piller formikonerna omger verktygets ikon, när vi valt det verktyget.4. Visa kuben
Användargränssnitt för att navigera, ändra observationsriktning, ändra arbetande planet.5. verktyg navigeringsfält
Navigeringsfältet består av åtta valbar menyalternativ, som anges från vänster till höger,Rullningshjulet, panorera, zooma omloppsbana, titta på, skugga, effekter och anpassa verktyg (små runda mörkt grå cirkel med liten liten snabbspolning framåt ikon). Navigering verktyg Bar ligger i mitten längst ned på skärmen.
6. statusfältet
Statusfältet visar information för den användaren utför, till exempel om användaren att välja ett objekt, statusfältet visar texten säger objektet är markerat. Statusfältet ligger på botten av skärmen.Statusfältet dessutom ingår valbara ikoner som kan användas för att ange ritrutnätet,
7. snapin Bar
Ner i det nedre högra hörnet av skärmen visas i snapin-baren och ett antal vippströmbrytare.Snap bar är ett gränssnitt för att ändra dokument enheter eller ändra storlek på objektet eller ändra ritningssidans rutnät snapin värde.
Snapin bar kan du ställa riktigheten av skissa rutnät fäst och låter dig ändra enheter.
Detta är också där du kan växla synlighet av skiss begränsningar, skiss rutnät och värde ingångar på och av.
Behändiga lilla mätaren i hörnet är berätta hur mycket minne du har kvar.
Det finns en annan typ av meny som kommer att dyka upp under processen för ritning eller redigering fast modell kallas "Piller Menu".
Det är uppenbart att varför det fick det namn, den har en form av p-piller.
Nu när vi är bekant med grundläggande användare gränssnitt och navigering systemet med 123D app., låt oss få börja ha kul!
Några ord av råd
Ett sätt att snabbt lära sig ett nytt program som 123D, är att följa de som gjorde detta innan eller en experter som spelade in de kunskaper som videon och dem som handledning för andra som vill lära sig.
Jag gav användbara resurser på länken i steg 9. Det är värt att titta på.
Om du har fastnat och behöver hjälp, kan du använda den Hjälp ikon (?), ligger på den övre högra på 123D ungefär att hitta en lösning. Om du ändå inte kunde hitta något svar, kan du besöka 123D Forum, eller grupp som 123D Group på Instructables och din fråga.
Obs: Det finns så många olika sätt att skapa exakt samma objekt. Vi kan rita i olika riktningar. Vi kunde använda olika kommandon eller funktioner för att skapa ett objekt med slutresultatet samma, till exempel om vi skulle skapa öron modell, vi kan "Kopiera" funktionen, och sedan "rotera" kopierade örat för att göra höger öra. När du går och försöka skapa något på egen hand hittar du också många sätt att skapa exakt samma objekt.
Så ju mer du lär dig, vet ju mer du hur man ska vara effektivt sätt att skapa 3D-modellen. Och det är roligt att hitta ett nytt sätt!