123D modellering för 3D utskrift (15 / 22 steg)
Steg 15: Ögon: del 4 - ögonbryn
Sammanfattning av kommandon att använda i det här steget:
- "Kompensera plan" piller "Konstruktion" märkning menyn
- "Spline" från "Skiss" märkning menyn
- "Pressa" från "Skapa" märkning menyn
- "Kombinera"
- "Flytta/rotera/skala" piller-menyn
Och dessa är steg:
Fortsätta på från föregående steg (14)
1. Välj "Kompensera plan" piller "Konstruktion" märkning menyn.
2. flytta markören över nedre planet största cylindern i ögat.
3. den dubbelriktade pilen visar upp, bara lämna värdet som standard, genom att göra ett högerklick.
4. Välj "OK" på menyn Markera att begå kommandot.
5. nya "WorkPlane" artikeln dök upp på listan "funktionen". Ange "Visa Cube" vara framifrån.
6. Välj "Spline" piller från menyn "Skiss" märkning.
Obs: I de kommande stegen ska du rita spline. Bara för skojs skull! Du kan designa dina egna ögonbryn. Så behöver du inte ange slutpunkten för spline inte behöver vara exakt som provet. Samt antalet poäng behöver inte matcha exakt som det visas exempelbilden.
Jag lämnar det upp till dig. Vara så kreativ!
Eller om du vill göra som i provet, du använda bara den slutpunkt positionen som visas i bilderna.
Men du behöver stänga spline du ritar och ögonbrynen måste inte skiljas åt.
7 - 10. Rita slutpunkter för att rita "Spline".
11. rotera "Visa kuben" till "Tillbaka" planet.
12. Välj helst på spline och flytta musen för att flytta punkten runt, kommer du att se att spline ändringen det forma. Justera punkten att de passar dina behov, annars tryck "ESC" avbryta redigering spline.
13. rätt klick på ögonbrynen, att få upp menyn märkning. Välj sedan "Djup" piller.
14. flytta "Visa kuben" till hem Visa.
15. dra dubbelriktad pil ange extrudering längd eller klaviatur insatsen värdet-4 mm.
16. rätt klick igen att få upp menyn märkning. Välj "OK" piller att begå.
17. Tja, blev resultatet inte som vi väntat! 123D bara trimmas ögonbrynen ur ögonen. Vad ska vi göra?
18. att alla rätt! Allt vi behöver göra är att välja "Ångra"-funktion från menyn "Ansökan". Och allt kommer att gå tillbaka till föregående steg vi gjorde.
19. innan gör om kommandot "Djup". Dölja den "Fasta" modellen för ögonen.
20.. Högerklicka på ögonbrynen, att få upp menyn märkning. Välj sedan "Djup" piller.
21. dra dubbelriktad pil ange extrudering längd eller klaviatur insatsen värdet-4 mm. Och rätt klick igen för att få upp menyn märkning. Välj "OK" piller att begå.
22. ta fram ögonen av avmarkera på Solid modell.
23. Använd "Orbit" eller "Visa kuben" för att ange vyn som visas.
Nästa, vi ska rotera modellen så ögonen pekar uppåt i stället för som det är.
24. Högerklicka för att öppna menyn märkning.
25. vi kan se att "Flytta/rotera/Scale" manipulator med denna uppfattning, skulle inte kunna rotera ögon in i den riktningen som vi avser. Så, sätta "Visa kuben" till rätt plan.
26. Använd "Rotera" manipulator eller tangentbordet för att rotera modell 90 grader.
27. Byt namn på "Komponent" till "Ögon"