Arduino Chessclock (2 / 5 steg)
Steg 2: prototyping
1. att få gå runt rätt
2. programmet
3. fysiska struktur
Detta steg är valfritt eftersom jag kommer att ge dig kopplingsschemat men jag rekommenderar starkt att du ge det en chans i en skärbräda först som det kommer att bekräfta (eller inte) att du har alla delar som du behöver och kan du tänka över alla bitar för en bostad eller base fysiska struktur.
Jag har bifogat här en bild på min prototyp i en skärbräda och även ett kopplingsschema. Några anteckningar på banan:
1. i övre vänstra av krets diagram visar den PIN-kod på displayen som är ansluten till segmentet (katod) eller siffran (anoder).
2. du kommer att notera att segmenten (katod) för varje bildskärm är ansluten till de olika segmentens på andra displayen. Detta beror på att displayen är multiplexed om du vill visa de korrekta siffrorna
3. reset switch och vippan är trådbunden upp med pull down motstånd för att hålla ingången låg när respektive knapp inte är deprimerad. se http://www.arduino.cc/en/tutorial/button för mer detaljer om detta.
4. strömkretsen är helt separata men enkelt. Det är 4 AA-batterier i serie med en switch är lödda i röda och svarta leder för att skära USB-kabel. USB-kabeln går sedan in arduino.