Bear Hug Ornament (2 / 5 steg)
Steg 2: Pingvinen
Till skillnad från hans lurviga motsvarighet, pingvinen började liv i 3D universum som en sfär, inte som en smoothshifted kub. Efter minska mängden av geometri klotet besatt, jag krympte till en rimlig storlek och flyttade den tills det vilade mellan björnens främre tassar.
Efter extrudering kroppen ut från pingvinen huvud, La jag ett par vingar. Det var lite svårt att vinkla dem så att de tog björnens tassar. Men med lite vinkel justeringar, jag lyckades. Fötterna var ett annat problemområde. Det tog lång tid att pressa tårna och justera fötterna för att göra dem platt.
Efter att jag avslutat honom, insåg jag att jag hade gjort pingvinen för stor. Jag dragit honom ner, sedan bestämde sig för att lägga till lite färg.
I början av modellering, hade jag bytt från Blender Render cykler göra att göra att lägga till färg noderna lättare. Genom att arbeta i redigeringsläge, kunde jag välja enskilda polygoner och ändra deras standardfärger. Jag gjorde sin rygg en mörk svart, hans bröst och ansikte vit, och hans och näbb och fötter orange.