Blinkerdoo! med SparkCore (2 / 4 steg)
Steg 2: Påstå och kodning
Om du inte redan har, Följ anvisningarna på webbplatsen SparkCore och hävda din SparkCore (http://docs.spark.io/connect/). Medan du kan använda telefon-appen för detta projekt föreslår jag att du använder kommandoraden hävdar kärnan och ställa in wifi (http://docs.spark.io/cli/). Om det inte redan finns på datorn du använder till koden kärnan, måste du hämta node.js och använda kommandoraden.
När gnista kärnan är hävdade och ställa till wifi du använder, är du redo att koden. För detta projekt använder du SparkCore IDE på www.spark.io/build. Vi kommer att använda JSON, openweathermap, HTML, Liquidcrystal och SparkButton bibliotek för detta projekt. HTML, Liquidcrystal och SparkButton ingår redan i IDE genom att gå till sidan baren och klicka på bibliotek (se bilden). De andra är emellertid tillgänglig på github och måste du manuellt kopiera och klistra in delar av biblioteken i IDE, varav den största är JSON biblioteket behöver du som är här (https://github.com/bblanchon/ArduinoJson). Det är lite av en syssla, men måste du gå till varje länk med en ".h" och ".cpp" förlängning och kopiera och klistra in innehållet i spark kärnan IDE genom att klicka på plustecknet som visas i bilden. Gör detta för varje fil, och din diligence kommer att belönas.
Efter JSON biblioteket är alla kopierade gå till denna länk och kopiera och klistra in openweathermap biblioteket med samma metoder som JSON bibliotek (https://github.com/synox/openweathermap-spark-lib). Lyckligtvis har detta bibliotek endast en ".h" och en ".cpp" fil. När biblioteken är, kan du hämta, kopiera, och klistra in, blinkerdoo.io filen till en gnista som IDE och registrera dig på openweathermap.org att få en åtkomstkod gratis och Lägg den i din kod tillsammans med staden och staten du vill ha vädret i. Notera särskilt att filerna openweathermap.h och .cpp som kopieras inte kommer att ha samma httpClient biblioteksnamn i kommandot import/include så måste du ändra det till #include "HttpClient/HttpClient.h" att matcha. Verifiera koden genom att klicka på markeringen i vänstra baren, felsöka kodning problem du kan ha, och fortsätta till nästa steg, konstruktion.