Dual-Motor SIP & PUFF kontrollerade kajak System (5 / 7 steg)
Steg 5: SNPCTRL. EXE Control System Simulator Program
-Ladda ner och kör SNPCTRL. EXE program.
Att ladda ner programmet kontroll, klicka på SNPCTRL. EXE länk eller typ:
www.DisabledAdventurers.com/SIPNPUFF/SNPCTRL.EXE
till den adress i Internet Explorer, tryck på RETUR, markera köra eller spara.
--Programmet körs bäst i helskärmsläge.
Tryck på CNTRL-ange att växla till helskärmsläge.
--Att trycka på tangenterna CNTRL och ALT simulera en Sip och Puff in i systemet.
--Ange säkerhet startsekvensen (CNTRL-ALT-CNTRL-ALT) först!
--Tryck Mför att simulera Man överbord eller kantrar.
--Tryck ? för ytterligare hjälp i Opera-simulatorn.
--Tryck ESCför att avsluta programmet.
Tidpunkten för längd klunkar och puffar är mycket exakt i simulatorn och feedback på timing ges i Switch Status (center-skärm).
Jag gissar att många människor kommer att ha förmågan att göra enda nyckel-pressar på ett tangentbord med befintliga adaptiv datorutrustning, men jag är inte säker på att all sådan utrustning skulle för kontroll av mängden tid som en nyckel höll ned. Om denna bestämmelse inte finns, skulle en assistent krävas att Visa gränssnittet. Potentiella användare av systemet bör uppmuntras att spela med, eller Visa drift av simulatorn före deras tid ut på vattnet med kajaken.
I framtiden hoppas jag att bygga en andra "riktiga" styrsystem som kan användas som en simulator för detta ändamål. Jag håller på att utforma en PCB (tryck Kretsloppet bräde) som kommer att omfatta alla elektroniska komponenter, och nästan alla av de elektriska komponenterna i systemet.
REGLER I KODEN:
Att trycka på M simulerar Man överbord, kantrar eller Motor överlast.
Mycket lång (höll) klunkar och puffar simuleras i denna kod.
(Se faktiska drift koden kommentarer nedan)
Största skillnaden mellan vänster och höger motorerna är 7.
Omvänd motor hastigheter är begränsad till 5 (50% effekt).
Hårda svängar slow craft och flytta genom att vrida på punkt.
Ändra hastighet när en motor är i omvänd och den andra är framåt
orsakar båda motorer att sluta förrän nästa comand ges.
När en motor är på stopp, motor väntar andra motor vara vid hållplatsen
ändra kommando innan du fortsätter i motsatt riktning med fart.
I den faktiska operativa koden:
När någonsin båda motorerna når stop i mycket lång hastighet ändra kommandon,
användaren måste släppa växeln för att utfärda ytterligare kommandon.
Till exempel...
Craft är snabbt framåt och användaren innehar en mycket lång Sip:
Båda motorerna kommer att minska till sluta och kommer inte att gå i backen
tills användaren släpper Sip och ger sedan ett ytterligare kommando.