Fönstret måleri Robot (arduino, bearbetning, accelerometer) (8 / 10 steg)
Steg 8: bearbetning
Programmet kräver endast 4 bitar av information (5 om du använder en accelerometer) innan du kan börja rita: den tid det tar din robot att göra en komplett 360-graders sväng, hastigheten på din robot (cm/s), fönstret höjd och fönsterbredd. Om med en accelerometer 360 förvandla tid behövs inte, men snarare max och lägsta värdena för din accelerometer anges. Detta är alla avgörande att ha en exakt ritning. Klicka på knapparna (t.ex. fönster höjd eller robot hastighet) för att ändra värdena i programmet bara. En vänster klicka ökar värdena och ett högerklick minskar en värden. En gång du har slutfört installationen Klicka på knappen "Klar". En liten skala version av ditt fönster visas.
Innan ritning måste du klicka på knappen "Homepoint" och dra den till fönstret håna. Oavsett var du släpper det en liten röd cirkel visas, är detta den plats som din robot måste placeras för att starta ritningen, och den kommer tillbaka till den plats i slutet av ritningen.
Nu att börja Rita klicka och dra i den skala versionen av fönstret. Om du först klickar på musen blir startpunkten för raden och där du släpper blir slutpunkten för raden. Det finns också en "Ångra"-knappen vid misstag! Överallt där du ser en vit linje är där roboten kommer att sänka penna och rita, mellan dessa linjer det hissar dras penna och flyttar till början av nästa linjen.
När du har slutfört ritningen Klicka bara på knappen "Generera kod". I botten av den ursprungliga bearbetning skissen (en med koden i det), en massa arduino kommandon visas (ska säga saker som angleLeft(), eller drive();). Bläddra upp till där kommandona starta och använda ctrl - c / v att kopiera dem alla. Detta kommer att användas med arduino i nästa steg. (Om du använder accelerometern programmet det första kommandot kommer att kalibrera (värden här), eftersom detta ger roboten din max och min accelerometer avläsningar.
Alla den Arduino och bearbetning sketchs kan laddas ner här