Hur du gör din första 3d tryckt runda öppna manschetten armband! (3 / 11 steg)
Steg 3: 3d-modellering: visuell Guide
När modellering för 3d utskrift, gillar jag att rita en visuell guide som en kub eller en sfär om jag vill göra något stort men inom min bygga plattform storlek. I 3ds Max, har när du gör primitiva objekt, de byggt i mätningar i de parametrar som du kan justera när du skapar objektet. För att starta min guide för min runda öppna manschetten armband, går jag till:
Skapa > Standard primitiver > Tube
I den framifrån dra jag då ut ett rör genom att klicka och dra. Du kommer att märka måste du klicka och dra en gång för den ursprungliga storleken, och sedan klicka dra igen för tjocklek eller innervägg klicka och dra sedan utåt för att skapa höjden. Oroa dig inte, det behöver inte vara exakt eller se perfekt.
När du skapade objektet Tube, visades en panel till höger med ett avsnitt som säger parametrar. I det här avsnittet kan du ändra måtten på röret. Om du förlorat detta avsnitt, se till att du har valt röret och klicka sedan på fliken modifierare (andra fliken). Därifrån redigerade jag den radie 1 för att vara ca 37mm, radie 2 ska vara ca 32mm och höjden är cirka 27mm. Detta skulle ge insidan diameter ca 64mm där handleden skulle vara. För en runda öppna manschetten armband behöver mätningar inte vara super exakt till din handled eftersom den cirkelformade figuren är förlåtande och öppna manschetten kommer att tillåta din handled för att passa inuti. Högerklicka på objektet och välj frysa urval. Nu inte kommer att du kunna Klicka på den när du redigerar andra saker.
Nu när guiden ställs in, börjar du dra ditt mönster.
Detta skulle också vara en bra tid att spara (Ctrl + S). Spara ofta, vet du aldrig när det program du arbetar i kan krascha!