Hur du gör din första 3d tryckt runda öppna manschetten armband! (7 / 11 steg)
Steg 7: 3d-modellering: att skapa det grundläggande mönstret - former & symmetri II
Markera objektet i vyn topp. Modifierare i listan Välj symmetri. Under symmetri, klickar du på den + symbol att öppna den. Välj spegel. Tryck W-tangenten för att flytta symmetri raden till vänster (se exempel). Om sammanfogande geometri är lite kortare än du vill (eller längre) kan du redigera hörnen under redigerbara Poly.
Markera hörnen då gå till redigera geometri > göra Planar > X och hit på W-tangenten för att aktivera flyttverktyget. Flytta hörnen över lite. Välj spegel under symmetri, och flytta till gå med den andra sidan. Om du märker att formen inte är nivå, med hörnen fortfarande markerad, kan du slå den omfattning längs Y-axeln att anpassa och R-knappen.
Lägga till en annan symmetri modifier ovanpå den ström en. Välj spegel slå på + bredvid symmetri. Tryck på W-tangenten och aktivera flyttverktyget för att flytta objektet speglade till vänster som i mitt exempel. Endast 3 grupper av 2 Torus ska visas. Försök att få så exakta som möjligt.
Högerklicka på symmetri och Dölj alla.
Nu måste du markera Polygon och tryck sedan på W för att aktivera flyttverktyget. Markera de passiv ansiktena på vänster och höger sida, lämnar den mellersta gruppen av polygoner. Tryck på ta bort att ta bort dem.
Lägg till symmetri till modell 3 gånger, detta kommer att skapa 16 loopar. Justera mitten av spegeln som behövs. Högerklicka på symmetri och Dölj alla.
Lägga till symmetri modellen igen. Den här gången ska du ändra parametrarna. Ändra spegel axeln till Y. Välj spegel och tryck på W-tangenten för att aktivera flyttverktyget. Flytta objektet speglade ner lite för att skapa nederkant halvan av manschetten.
Påminnelse: Detta skulle också vara en bra tid att spara (Ctrl + S).