Hur du gör din första 3d tryckt runda öppna manschetten armband! (8 / 11 steg)
Steg 8: 3d-modellering: att skapa det grundläggande mönstret - lägga ändarna
Välj kontur i den redigerbara Poly. Välj en ände där det finns ett hål. Den speglade sidan markeras redan. I vyn topp håller ned SKIFT och dra kanten utåt (se exempel). Du har bara extruderade polygoner! Nu slå på E-tangenten för att aktivera verktyget Rotera. Rotera kanten dispositionen inåt i ca 70 graders vinkel (se exempel). Tryck på W-tangenten för att aktivera flyttverktyget och flytta den kanten tills den möter den andra sidan.
Välj kant i den redigerbara Poly. Nu välja på av kanterna på området nyligen strängpressade. Gå till grafit modellering verktyg > kanter > Infoga att infoga en ny kant slinga.
Redigerbara Poly i avsnittet Välj hörn. Markera hörnen nyskapade kantar slingan. Tryck E-tangenten för att aktivera verktyget Rotera. Rotera formhörnen utåt ca 50 grader. Tryck på W-tangenten för att aktivera flyttverktyget och flytta hörnen att skapa ett U som formen. Du kan också utforma hörnen med skalförändringsverktyget också. Ha kul med det och inte vara rädd för att experimentera med olika former eller idéer!
Högerklicka på symmetri och Dölj alla.
Nu vill du åter justera pivot. Gå till fliken hierarki Välj påverkar Pivot endast och klicka på centrera objekt under justering. Sedan gå tillbaka till fliken ändra Hit på + bredvid redigerbara Poly och Välj Polygon.
Välj hälften av armbandet utan färdiga slutet. Ta bort.
Jag märkte att slutet har alltför skarpa av en kant så jag vill ta bort 2 kanten öglor på toppen och botten. Markera kanterna och sedan gå till grafit modellering verktyg > kanter > ta bort. Jag ska även ta bort den inre ringen och mellersta kanten slingan längs slutet för också. Det ska ge en mjukare look när vi tillämpar TurboSmooth.
Toppen anser flyttar jag också några av hörnen så hålet är inte så stor. Nästa på listan Modifier lägga till Shell. Ändra parametrarna för det yttre belopp till ca 0.41mm.
Nu lägga till symmetri och justera spegel vara perfekt centrerad. Gäller TurboSmooth och inspektera modell för eventuella problem.
Påminnelse: detta skulle också vara en bra tid att spara (Ctrl + S).