Hur man gör en piano keyboard (18 / 18 steg)
Steg 18: efterbehandling
Åtgärden har justeras närmare piano än det var på bänken, men det handlar om samma saker. Nycklarna kan behöva vara åter jämnat i piano, eftersom min inte har keyblocks jag har att shimsa utanför nycklarna som fläta vit beskriver och om höjden av nycklar ändringarna förlorade förslaget kan behöva återställas, alltför. Bultar måste vara fördelade perfekt med strängar, och möjligen fyrkant upp, vilket görs genom uppvärmning i shanken kort med en tändare och vrida hammaren så det är rakt. Let-off kan justeras exakt mätas mot strängarna, men sedan Fröshaug har justeras med åtgärden tas bort.
När åtgärden är redo kan bultar röst för att kompensera för alla anteckning till anteckning skillnader i sin spänst, hårdhet eller vikt så att de inte låter annorlunda än sina grannar. Skicklig intonation kan ge ett piano maker ett bestående anseende, men Wolfenden varnade att det kan vara större besvikelse än någon annan del av handeln. Fläta White beskrev att ända sedan filt användes för hammare beläggningar intonation har gjorts med hjälp av nålar för att manipulera sin kompression och spänning, men min hammare är gjorda med olika lager och har ett yttre lager av ny läder, så jag inte kan använda alla nålarna tekniker Nalder beskrivs. Det kan vara lättare att härda dem utan att försämra de beskriver från strykning (eller annars genom lackering), dock med olika tjocklekar och spänningar i läder.
Jag tror åtminstone i gamla fabriker finisher var mest erfarna och kvalificerade arbetstagare, och ibland de undertecknat eller stämplat sina namn på en av nycklarna, men i små bokstäver och någonstans inte synlig när pianot är alla assembed. Piano tillverkare inte är vanligt så återhållsamma men vanligtvis spelaren bara har att se namnet på ett par förutsägbara platser.