Introduktion till manipulatorer (1 / 8 steg)
Steg 1: Allmänna riktlinjer
Låt först strategi köra din manipulator design, inte tvärtom. Det betyder att din manipulator bör uppnå kraven ditt team beslutas i bilda en strategi, i stället för att bilda en strategi baserad på manipulator du snickra ihop.
För det andra design inom din lagens gränser. Om du vet att du bara inte har resurser att bygga den super komplicerad manipulator som du tror kommer att dominera varje aspekt av spelet, gör det inte! Gå för den enklare att du kan bygga och kommer att uppfylla en rollen riktigt bra. Men också inte vara rädd för att driva ditt team att övervinna dina gränser. Exempelvis mitt team drivit oss att bygga en praxis bot det senaste året, och det slutade med att vara riktigt bra.
För det tredje har alltid aktiv kontroll av gamepiece. Till exempel, om en boll behöver transporteras genom din robot, gör det med ett transportband, inte en ramp. Om du inte aktivt styr gamepiece, kommer det oundvikligen jam eller falla ur din manipulator.
Slutligen, prototyper och iterativ utveckling är nyckeln till att bygga en framgångsrik manipulator. Börja med en prototyp, och sedan iterativt förbättra den tills du är redo att bygga en slutlig version. Även då att leta förbättringar som kommer att göra det bättre.
Photo Credit: http://www.chiefdelphi.com/media/photos/30826