Johnny fem, en automatiserad torn (1 / 13 steg)
Steg 1: koncept
Bilden för detta steg är av spelplanen som tornet, smeknamnet fem Johnny, funktioner på. Som sådan, fanns det dessa begränsningar och gränser för min design. Dessa mönster valdes som sådan att försöka maximera våra chanser med bifogade regler för en tävling.
1. torn kommer att sitta mitt i den södra sidan av kuben. Det måste du filtrera ut saker som inte är i rutan. Måste du ange ett minsta avstånd som är större än 3 cm.
2. det fanns, visas två mål på höger och vänster för kalibrering. Dessa måste inte vara riktad och sköt på, men de kan användas för att kalibrera mål.
3. (visas inte) kan målet i fältet vara 1,5 fot ovanför eller under bordsskivan. Tornet behöver för att kunna rikta i detta intervall.
4. jag kunde antingen gå snabbt, eller jag kunde gå långsamt och få massor av bra data. Jag väljer att gå långsamt och rikta mer tillförlitligt i stället för snabbt.
Det första steget i din design måste vara att producera en sådan lista. Tänk på följande:
1. vilken form vill du rikta? För din design, kan du ange ett torg som är mindre, bredare, eller en halv cirkel. Du kan lämna fläckar av genomsökningen eller ställa in att minst bundna. (se bild)
2. hur långt upp du vill sikta? Vill du skjuta i taket?
4. hur långt bort du vill rikta?
5. vilken radiella grad vill du rikta. 0 till 180? 45 till 110? Du kan bestämma.
6. vilken typ av hastighet vill du färdas på? Vilken upplösning vill du skannar ha?