Justerbar ansikte Jack-O-Lantern (9 / 12 steg)
Steg 9: Modeling - Carving ansiktsigenkänning funktioner
I min sista steget, gjorde jag nätobjekt av alla mina olika ansiktsdrag som jag exporterat till en. STL-fil. Tillbaka i min ursprungliga projektet gjorde jag en Fil -> Import för att få alla min ansiktsdrag i min pumpa Blender projekt.
Nu eftersom jag ville hugga min ansiktsdrag ur en fin rundad pumpa, jag beslutade att det skulle vara bästa det de objekt var böjd på lämpligt sätt. Jag gick till Lägg till -> kurva -> Bezier cirklar och lagt till en ny cirkel som var ungefär diametern på min pumpa (det inte behöver vara perfekt). Sedan jag gick till avsnittet modifierare och använde Kurva snedvrida modifierare för att "böja" dessa objekt längs den kurvan.
Som jag nämnde när jag modellering på utsidan av min pumpa, var det viktigt för mig att alla olika ansikts alternativ uppradade. Till hjälp med min placering av allt, jag la tre Lägg till -> Mesh -> plan och roteras och placerade dem så jag kan visualisera viktiga landmärken av min pumpa.
Så behövs slog jag R och roteras min ansiktsdrag så de lade bättre på ytan jag ville klippa dem av.
När jag var nöjd med allt, var det dags att "hugga" min pumpa. För att göra det, gick jag tillbaka till den goda ole Skillnaden drift av Booleska modifierare. Jag valde min pumpa i Objektet läge och subtraheras alla ansiktsdrag från det. Obs - jag gjorde en objekt -> bli medlem på olika kroppsdelar för att påskynda processen.