Justerbar ansikte Jack-O-Lantern (4 / 12 steg)
Steg 4: Modeling - insidan av pumpa
Det första området La jag skulle vara på utsidan av min pumpa. Jag ville ha min pumpa vara ihåliga, delvis för att spara på materialkostnader och dels för att se till att jag kunde sätta en lysdiod inuti. För att åstadkomma det, jag gjorde en annan Lägg till -> Mesh -> UV-området att lägga till en sfär som skulle fungera som min insida av min pumpa. Riktigt detta område var inte ska ses, så det behövde inte vara fancy. Jag hade inte oroa åsar och dalar. Jag behövde inte oroa en underavdelningen ytan modifierare att göra det smidigt.
Vad hade jag oroa var två saker:
Vända ansiktet normaler
Först behövde jag vända normalt min ansikten att berätta detta område det skulle vara på insidan av min pumpa. För att göra det, gick jag in i redigeringsläge . Jag valde alla ansikten och sedan jag gick till Mesh -> ansikten -> Flip normaler.
Dimensionering inuti klotet (aka min väggtjocklek)
Jag ville också se till att detta område var storlek på lämpligt sätt. Väggtjockleken är en viktig faktor när du gör en modell för 3D-utskrifter. Du vill kontrollera alla dina väggar är tjock nog för ditt objekt förbli stabila under tryckprocessen.
Granska designkraven för Shapeways stark & flexibel plast visste jag att jag behövde göra mina väggar på minst 0,7 mm tjock. I detta fall mina väggar skulle vara distansera av den utanför sfären för att min insida sfären. Om min insida sfären var för stor, då väggarna skulle vara för tunn för mitt objekt bo i takt under utskrift, rengöring, färgning och frakt.
Nu om jag jobbade med perfekt klot, allt jag behöver göra är att se min insida sfären var minst 1,4 mm mindre i diameter (0.7 vägg storlek multiplicerat med 2) på utsidan av min pumpa. Men på utsidan av min pumpa är inte en perfekt sfär. Jag behövde mina väggar vara minst 0,7 mm tjock på absolut tunnaste punkt mellan de två områdena. Det innebar när bestämma diametern på min insida sfären, jag såg till att storlek på den enligt en av trappade ner dips.