Justerbar ansikte Jack-O-Lantern (5 / 12 steg)
Steg 5: Modeling - urholkningen min pumpa och skivning det i tre delar
Nu hade min pumpa en fancy, formade sfär på utsidan och en enkel sfär med spegelvänd normaler för insidan. Tillbaka i Objektet läge, jag valde båda min utsidan och min insida sfären och gjorde objekt -> Join. Detta gjorde dem till ett enda objekt.
Nästa jag ville klippa min pumpa i tre delar. Som ni kanske minns, anges Material kraven från Shapeways att separata delar måste vara 0.5 mm från varandra. Jag gjorde Lägg till -> Mesh -> Cylinder som jag storlek skall vara större än min pumpa, diameter-wise och bara 0,5 mm hög. Eftersom det skulle ta två nedskärningar att skära min pumpa i tre bitar, gjorde jag en Duplicera objekt för att göra en andra cylinder. Dessa cylindrar placerade jag där jag ville skära pumpa.
För att utföra min stickling, använde jag Blender s Booleska modifierare. Jag valde min pumpa i Objektet läge, gick till avsnittet modifierare i den högra panelen, klickade på Lägg till Modifier, och valt Booleska modifierare. I detta fall ville jag använda "skillnaden" Operation. Som tillåter dig att ta bort ett objekt från en annan. Efter jag subtraheras min little "skärare cylindrar", slutade jag upp med pumpa i tre separata delar.