Labyrint Problemlösaren med Arduino och ArduMoto(Micromouse) V:1.2 (3 / 8 steg)
Steg 3: Lär känna din styrelser och använda dem!
Vi kommer att använda en Arduino UNO och en ArduMoto sköld för Arduino. I grund och botten använder vi en mikrokontroller (Arduino) och en ad-on (ArduMoto) för det ha en lättare tillgång till våra motorer. Vi kommer att ha en mer detaljerad avsnitt om hur de fungerar tillsammans i avsnittet "Kod" men här är några länkar som du kan dra nytta av:
- https://www.Arduino.cc/en/main/Software
- https://learn.Sparkfun.com/tutorials/ardumoto-SHIE...
- https://github.com/jeroendoggen/Arduino-ardumotor-...
http://www.incertitudes.fr/robot/ArdumotoQuickStar... (Riktigt bra förklaringar med bilder)
https://www.Pololu.com/Product/1217 (Pololu hjulet encoder referens **)
Självklart om du vill använda dessa styrelser behöver du Arduino SDK(1st link) och ArduMoto * library(2nd link)
För detta steg, kommer att du behöva löda din Arduino och ArduMoto, om är unsoldered. Efter att hålla din lödkolv varm eftersom du kommer att behöva löda 2 kondensatorer i styrelsen sedan löda till utsedda stiften på bilden. Sedan interlock styrelser. Detta sätt vi ansluter stiften i styrelserna fysiskt och redo för att ansluta yttre delar.
* Om du inte vet hur du importerar bibliotek till din Arduino: https://www.arduino.cc/en/Guide/Libraries
** Se till att du läst den bra och hur kan du konfigurera qtr sensorerna på kodaren. Det står att du enkelt kan konfigurera dem med hjälp av en mikro-controller, som jag hittade svårt att.