LASER labyrint - Halloween Haunted House (2 / 8 steg)
Steg 2: Översikt - hur det hela fungerar
4 gröna lasrar är uppradade längs ena sidan av garaget, alla kabelanslutna parallellt med 3 D-cellsbatterier. De är inte anslutna till Arduino på något sätt. På motsatta sidan av garaget finns det 4 CD-skivor celler (ljus beroende Resisters) i papprör. CD-skivor cellerna upptäcka laserljuset och röret hjälper till att filtrera bort andra oönskade ljuset från strobe lampor.
Arduino är programmerad för att titta på CD-skivor cellerna, och stopp, start, och återställa knappar. Arduinoen skickar 4 signaler tillbaka till bearbetning koden på den bärbara datorn: starta, stoppa, larm, eller återställa. Arduinoen också driver ett servo som vänder på spinning rött ljus när larmet är iväg.
Bearbetning koden accepterar signaler från Arduino och visar tillståndet för spelet på monitorn utanför. Bearbetning koden har 5 olika lägen: Tryck på START > Intro Video > 3, 2, 1, gå > aktiva spel (Visa tid och poäng) > Display slutpoäng. Bearbetning koden startar och stoppar spelet, och ökar poängen som den tar emot signalerna från Arduino.
Musiken i bakgrunden blanda bara på datorn, det är inte ansluten till bearbetning eller Arduino.