Linjära klockan (1 / 22 steg)
Steg 1: Designhänsyn och bakgrund
Klockorna är spännande. Var och en är en berusande hopkok av maskiner, teknik, matematik, geometri och social programmering. De är komplex i teorin, men ändå enkel att tolka och olika mönster och former som består av antingen händerna eller siffrorna signifikans som är personlig för oss alla.Jag gillar en analog klocka. Talande tiden (jag menar, i stället för att se hur lång tid att koka ett ägg) anser jag att en analog ansikte mer lagom beskriver arten av tid. Upplevelsen av tiden är en elastisk och personliga sådant och en analog ansikte är mer öppet för tolkning.
Är nästan alltid runt, dock och för designers, klockan är vanligtvis en ganska abstrakt grafisk övning i styling. Jag har alltid varit intresserad av olika analoger för tid, än runda ansiktet med svepande pekarna utbrott från en central axel. Jag gillar tanken att tiden kan mätas med en annan typ av metamorphosis är tilltalande. Kanske ett objekt kommer att ändra form under loppet av en dag eller en ballong kommer att vara mot taket på morgonen och successivt sjunka under hela dagen. Gör det falla förbi en skala på väggen och du har en ganska utarbeta klocka. Göra utan fjäll på väggen, och församlingen stilla talar tiden, men det är svårare att vara exakt, och vilka mått exakt enheten visar blir mindre uppenbara. Sand timers och vatten klockor är den vanligaste icke-konventionella klockor. De lider brist på precision i behandlingen.