Skapa en Robotics simulator med bearbetning (1 / 7 steg)
Steg 1: grunderna
Först måste du ladda ner och packa upp behandlingen:
https://Processing.org/download/?Processing (Denna handledning är baserat på behandling av 2.2.1)
Var noga med att den senaste Java-versionen installeras också. När detta är gjort börjar bearbetning IDE.
Vi börjar med att dra en enkel rektangel. Det finns två grundläggande funktioner som måste vara i en skiss. Setup() kallas en gång på Start och draw() körs tills du stänger fönstret skiss. I setup-funktionen måste vi definiera storleken på skissen i pixlar. För den här guiden kommer vi hålla oss med 1200 x 800. Nu har vi redan en fungerande skiss. Nästa infoga vi en rektangel med hjälp rect(). De fyra parametrarna för den här funktionen är x-position, y-position, x-storlek och y-storlek. Det finns andra former som ellipser som följer samma system.
Dessutom kan du fylla rektangeln med en färg med hjälp av fill(). Under verktyg/färgväljaren kan du välja en färg och klistra in dess värde som en parameter. Det är viktigt att använda fill() innan Rita rektangeln. Ändringar i något liknande färg eller stroke påverkar endast de efterföljande formerna. Vi behöver inte konturer för detta, så vi kommer att eliminera dem med noStroke().
void setup() {
size(1200, 800);
}
void draw() {
Fill(#FF9F03);
noStroke();
rect (100, 100, 500, 500);
}