Skapa en Voronoi Version av något (6 / 8 steg)
Steg 6: Att göra cellerna
Välj filter > provtagning > Voronoi Vertex färg. Kolla kommer BackDistance och förhandsgranska och du se din Voronoi mesh visas i rött. Om det är fast röd du förmodligen inte har tillräckligt mesh divisioner att göra ett bra Voronoi mönster.
Nästa gå till filter > Markera > Markera av Vertex kvalitet. Kolla Preview och avmarkera Inclusive Sel.
På denna punkt är det bra att stänga av vyn färg genom att välja Render > färger > ingen. Nu kan du se modellen klart kan du skrubba min annons max värden för att ändra storlek på celler. Det fungerar oftast bäst till min 0 och justera max tills du gillar utseendet. När du är nöjd med utseendet klicka applicera och stäng. Nu har du din Voronoi mesh markerat i rött.
Att eliminera resten av det ursprungliga objektet måste vi använda Filter > Markera > Invertera markering. Sedan filtrera > Välj > ta bort markerade ansikten och hörn.
Vi är kvar med en grov Voronoi mesh. Använd filter > utjämning, spackling och Deformation > Laplacian slät att jämna det.
På denna punkt har vi en trevlig modell, men det är bara en yta, inte mycket användning för 3d-utskrifter. Det är möjligt att stelna modellen med Meshlab, men Blender är lättare.
Detta är en ganska vanlig metod fram till denna punkt. Jag lärde mig det här, men den är detaljerad i flera andra tutorials. Vad som följer är min egen metod.