Skapa en Voronoi Version av något (4 / 8 steg)
Steg 4: Förbereda din modell
Vi kommer att generera våra frön genom att slumpmässigt välja pekar på ytan av våra objekt och sedan generera Voronoi celler baserat på dessa frön. För att göra detta måste vi väl ha en ganska finmaskigt polygoner att arbeta med. Den form och täthet start polygon maskor har mycket att göra med utseendet på den slutliga Voronoi mesh.
Vi börjar i mixer. Välj fliken Skapa och bläddra ner förbi kuben, klotet, cylindern och alla andra välbekanta primitiva former tills du kommer till att "apa". Vad är det, du visste inte apan var en geometrisk form? Sitt slag av en Blender tradition. Klicka bör en gång ge dig en liten apa på mitten av skärmen Hit decimalkommat på din numeriska knappsatsen, följt av 1 på det numeriska tangentbordet och din syn bör zooma in. Trevliga glada apa.
Nu din grundläggande Suzanne består av mindre än 1000 trianglar och som inte alls tillräckligt för vårt ändamål så kommer vi att dela upp dem. Från panelen egenskaper väljer du menyn modifierare och välj sub division yta. Medan du tittar på din apa öka antalet Visa underavdelningar. Framför dina ögon ändras Suzanne från en grov kantiga låg-poly tecknad apa till en smidig och elegant hög-poly tecknad apa. Se det som att flytta från Minecraft till en Pixar-film akta att varje underindelning fyrdubblar antalet trianglar i mesh, och fyrbäddsrum minneskraven. Fyra underavdelningar kommer att ge oss omkring 250.000 trianglar som är perfekt för vårt ändamål. Klicka på Använd för att engagera din indelning.
Gå till Arkiv-menyn, välj Exportera > STL och spara din beefed upp Suzanne.