SketchUp gör för alla! (3 / 19 steg)
Steg 3: linjer
För att börja, kan du ta bort den MakerBot modellen. Till gör så, klicka på verktyget Pekare pilen. Det är det översta vänstra verktyget.
Använder detta verktyg, kan du klicka på komponenter. Komponenter kan vara enskilda saker du ritar, men det finns ett sätt att gruppera en massa mindre delar i en stor en.
Detta är fallet med den 3D-skrivaren. Klicka på den och tryck på delete.
Nu när utrymmet är klart, prova att göra en 10 mm linje på den röda axeln. Linjeverktyget är pennan. Håll ned den vänstra musknappen från den punkt där du vill starta till freehand och dra en linje till slutpunkten.
Om du vill rita av fri hand, men mer exakt, klicka på startpunkten och sedan slutpunkten. Detta är samma som ovanstående metod, utom lättare för att använda. Denna metod (och efter) kan du också låta sketchup vet extra mus värden att runda till, diskuteras senare.
Rita av mätning, single Klicka på vänster musknapp och flytta musen. Detta kommer att dra i linjen och inte gå som den tidigare metoden. Helt enkelt flytta musen i den riktning du vill dra en linje i, i detta fall den röda axeln, och skriv in 5. (för 5 mm)
I första och andra bilden, kan du se hur nära du behöver vara för sketchup att runda röda axel. Du kan inte se min muspekaren, men jag bara flyttade några pixlar. Om du flyttat din mus så nära den röda axeln att runda och sedan skrivit i fem, bör du nu ha en linje som går 5 mm i den positiva röda axeln. Oroa dig inte om det för liten som du kan se just nu.
Du kan också se i den nedre vänstra sidan av båda bilder att det berättar "markera slutpunkten eller ange värde" när jag har startat en linje. På den nedre högra sidan berättar den längden av linjen.