SketchUp gör för alla! (6 / 19 steg)
Steg 6: Kamerarörelser
Kamerarörelser är viktigt när du arbetar med axlarna.
Till exempel i första och andra bilder, kan du se att den gröna axeln som jag försöker att arbeta med är vänd från mig, så Sketchup inte avrundas det. Det kommer att antingen göra en linje i en slumpmässig riktning eller runda röda eller blå axel.
En annan anledningen varför kamerarörelser behövs är att en linje från din synpunkt kommer att se annorlunda ut i storlek än den egentligen är. Kolla in den tredje bilden. Känns som en rå hexagon jag gjorde bara rätt? När vi flyttar runt lite, kan vi dock se vad jag faktiskt har gjort. (Tredje bilden) Inte vad som var avsett eh? Fjärde bilden är samma, men jag har gjort ett ansikte så att du kan se det bättre.
Sant, om jag hade använt poäng förväg, kunde jag ha gjort en perfekt hexagon på samma plan, men jag hade inte någon. Detta är också varför mätningar är viktiga.
Nu, tillbaka till våra 5mm 5 mm fyrkant, om du klickar på verktyget orbit (ovanför zoom och har en grön och röd pil), vi kan titta runt bättre. Klicka på den punkt du vill kring och flytta musen. När du är färdig orbiting, du kan släppa mus nyckel.
Att trycka på Ctrl på windows stängs av allvar och låter dig omloppsbana i olika vinklar.
Nu, bredvid ikonen orbit ser du en hand. Det här är verktyget panorera. Det kan du flytta sida till sida. Försök den ute.
Här är ett annat tips: hålla skift på windows på verktyget omloppsbana, gör det till verktyget panorera. Så slösa inte bort tid byta verktyg.
Också, tryck på knappen "O" för bana.