Virtual Reality-spel och gör din kropp en Controller! (Unity + Visual Studio + Kinect + Oculus) (6 / 11 steg)
Steg 6: Konfigurera Kinect
Programinstallationen
Nu innan du börjar bara koppla in någon Kinect från slumpmässiga en Xbox eller Xbox 360, behöver du lämplig programvara så datorn vet vad du ansluta till den. Du kan inte heller använda någon rando Kinect. Denna tutorial använder Kinect v2; Det är en som levereras med Xbox One. Dock för att använda v2 med datorn måste du se till att har du Windows-kortet!
Första låt oss installera SDK. Vi behöver gå här:
https://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/d...
Du kan också gå till huvudsidan Kinect för Windows och gå till sin tekniska dokumentation och verktyg. På sidan teknisk dokumentation och verktyg har de en lista med användbara länkar för dokumentation och väsentliga nedladdningar, inklusive enighet Plugin som vi också behöver.
BILD 1
Efter att du ladda ner SDK, kör den. Du kommer att bli snabb med en Kinect för Windows Setup wizard.
BILD 2
När du har installerat SDK bör du har nya program installerat på din dator.
· SDK webbläsare
· Kinect Studio v 2.0
· Kinect gest Builder
BILD 3
SDK webbläsaren kommer att vara den mest användbara av den nya mjukvaran, eftersom den innehåller länkar till alla de andra program/mjukvara samt demos och exempelkod du kan använda.
Installation av maskinvara
Ställa in hårdvaran är ganska rakt fram, vilket är bra!
** Mac användare ** du inte kommer att kunna arbeta med Kinect om du inte har installerat Bootcamp (eller något annat sätt att partitionera din hårddisk) med en windows OS, ledsen.
BILD 4
Om du behöver mer hjälp att ställa in hårdvaran här är en användbar guide från Microsoft: https://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/...
En gång du plugg i Kinect till USB3-porten på din dator kan vi testa anslutningen med Kinect SDK-program som installerades automatiskt.
Öppna webbläsaren SDK för Kinect. Det första programmet i listan bör Kinect konfiguration kontrollören. Kör den. Den Kinect ljus ska nu slå på om det är ordentligt ansluten och kontrollören öppnas ett fönster, om allt är korrekt, det bör se ut så här:
BILD 5
Om något är fel får du ett rött X identifiera felet:
BILD 6
Även om jag har en varning om min USB port, körs min Kinect fortfarande. För att se informationen som samlas in av Kinect kommer vi nu kör Kinect Studio. Det kommer att bli det tredje objektet i SDK webbläsaren. eller kan du öppna den direkt från dina program.
Kinect Studio ser ut så här:
BILD 7
Oroa dig inte om du inte ser något. Vid start. Även om Kinect är på strömmande data till datorn Kinect Studio är inte läsa i dessa data ännu.
Du måste slå på plug-ikonen i övre vänstra hörnet så du kan se något.
BILD 8
BILD 9
Det finns 7 dataströmmar från Kinect:
1) kroppen ram
2) body index
3) kalibreringsresultat
4) djup
5) IR
6) titel ljud
7) okomprimerade färg
Du kan växla vad strömmar av information du vill ta emot genom att avmarkera kryssrutorna till vänster. De viktigaste strömmarna av data är den Body bild/kroppen Index, djup och Infra Red (IR).
Du kan stänga Kinect Studio vi inte behöver det längre.
Kinect och enighet
Första steget är Hämta Kinect för Windows enighet. Du hittar den på denna länk: https://www.microsoft.com/en-us/kinectforwindows/...
BILD 10
Att komma igång kommer vi att använda stegen som direkt beskrivs i Kinect för Windows enighet-paketet från Microsoft. men något redigerad eftersom vi redan har ett projekt skapat.
1) expandera den. Zip-filen och flytta Kinect.2.0.1410.19000.UnityPackageto en välkänd
2) öppen UnityPro (du måste ha en Pro edition dra i anpassade paket och plugins)
3) öppna projektet enighet
4) Klicka på menyn objekt tillgångar -> importera paketet -> Custom-paketet...
5) navigera till den från steg 1
6) väljer du Kinect.2.0.1410.19000.UnityPackage
7) Klicka på "Öppna"
** Innan du gör steg 8 här är en viktig sak att notera-när importera märker att mappen kallas StandardAssets. Detta är samma namn som provet tillgångar från Unity butik. Om du använder enhets Standard tillgångar paketet kommer import manager bädda in nya Kinect-filer i mappen redan befintliga. Var försiktig! Om du inte håller reda på kan vad du importerar du förlora filer i flera mappar på ditt projekt. Så, för att hålla saker organiserade hålla Obs filer som inte i undermappar och är bara i mappen Standard tillgångar.
I detta fall finns det 10:
· EventPump.cs
· KinectBuffer.cs
· KinectSpecialCases.cs
· CameraIntrinsics Import-inställningar
· CollectionMap Import-inställningar
· ExecptionHelper Import-inställningar
· INativeWrapper Import-inställningar
· NativeObject Import-inställningar
· SmartGCHandle Import-inställningar
· ThreadSafeDictionary Import-inställningar
Okej nu tillbaka till steg **
8) Klicka på "Importera" i det nedre högra hörnet i dialogrutan "Importera paketet" (som enighet kommer att starta efter steg 7)
9) om du vill se Kinect i handling finns det två provet scener från zip.
10) upprepa steg 1 till 8 med Kinect.VisualGestureBuilder.2.0.1410.19000.unitypackage om du vill använda VisualGestureBuilder inom enighet,
11) om du vill använda funktionen ansikte inom enighet, upprepa steg 1 till 8 med Kinect.Face.2.0.1410.19000.unitypackage
Okej låter hålla ordning. Skapa en ny mapp i mappen tillgångar kallas KinectPackage. Tillsätt sedan, den 10 filer jag nämnde ovan samt Windows-mappen från StandardAssets.
BILD 11 OVAN