Virtual Reality-spel och gör din kropp en Controller! (Unity + Visual Studio + Kinect + Oculus) (8 / 11 steg)
Steg 8: Lägga till Kinect till enhet
Nu i enighet har jag skapat en annan scen genom att gå till filen ny scen (det uppmanas du att spara din nuvarande scen om du inte redan har). Denna Tom scen kommer att göra det lättare för dig att testa och se vad du gör.
Skapa två tomma spelet objekt i den tomma scenen, som jag har sparat som kinectTest. Kalla dem kroppen Manager och kropp Visa.
BILD 1
Fäst kroppen Manager skriptet manager innehållsobjekt. Bifoga den kroppen vyskript till objektet BodyView.
BILD 2
Markera objektet kroppen vy. I granskaren måste du fylla i kroppen Manager slot och benmaterial slot. Klicka och dra BodyManager från hierarki till facket. Sedan i mappen material klicka och dra de benmaterial i ben materiella kortplatsen.
BILD 3
Nu hit kör. Du bör se ingenting på skärmen först. Detta beror på att Kinect inte har registrerat ditt skelett ännu. Stå tillbaka ca 4 ft, och du bör se skelett visas.
BILD 4
Om du tittar noga kan du berätta att benen i skelettet är röda. Detta beror på att Kinect tolkar det är där mina ben ska vara. Mitt skrivbord var blockerar sensorn från att identifiera var mina ben var faktiskt.
Men vänta! Du säger. Vi behöver inte ett skelett i vårt spel, bara hand gester och påstår! Så var alla detta slöseri? Nej! Naturligtvis var det inte. Vi behöver bara inte dra hela skelettet i scenen längre. Men vi har nu vet hur om du behöver i framtiden. YAY!