Virtual Reality-spel och gör din kropp en Controller! (Unity + Visual Studio + Kinect + Oculus) (11 / 11 steg)
Steg 11: Aktivera/inaktivera kontroller
Nu har för att förhindra att Kinect känner oss alltför snart och av misstag försöker vända eller rotera bitar av spelet måste vi göra oduglig HandManager tills knappen Enter tryckts.
Inaktivera/aktivera Kinect kontroller på belastning
För att göra detta gå i spelenhet script. Lägg till följande variabler för att lagra HandManger objektet som är i scenen och HandManagerScript
offentliga GameObject handController;
Lägg sedan till denna linje längst ned i vaken metoden:
handController.SetActive(false);
Nästa hitta metoden StartGame() och tillägga den följande lina till den annars:
handController.SetActive(true);
Det bör nu se ut så här:
public void StartGame() < br > {< br > om (startingPlay) < br > {< br > Debug.Log ("Hit knappen"); < br > om (! gamestarted & &! laddar) < br > {< br > gamestarted = true; < br > lastning = true; < br > Debug.Log ("gameStarted och lastning"). < br >} < br > annat < br > < br > //loading {komplett start true < br > Debug.Log ("lek och möjliggör spelare"); < br > < br > testSpawner.StartGeneration() handController.SetActive(true); < br > startingPlay = false; < br >} < br >} < br >}
För er som undrar över varför vi inte också gör detta för att göra BodyManager, svaret är: vi fortfarande vill upprätta anslutning när spelet startar.
OCH VI HAR GJORT! Kör spelet och titta på awesomeness som är oändlig löpare med KINECT och OCULUS INTEGRATION! Allt som återstår är för dig att publicera det så att dina vänner kan blåst alltför!
Glad kodning!
-TheNappingKat