Vit choklad Skulls i PLA brickor (2 / 16 steg)
Steg 2: Designa din egen mögel i OpenSCAD (tillval)
Jag designade denna mögel med en mashup av OpenSCAD och en skannad skalle. Jag verkar inte kunna ladda upp OpenSCAD filer här, så jag klistrade in koden nedan.
Du kan också ta OpenSCAD filer, så du behöver inte kopiera och klistra in. Om du vill leka med mögel koden, se till att vampireSkull_0.2.stl (jag kunde inte ladda upp filen till instructables) ligger i samma katalog som filen OpenSCAD.
Du kan ersätta din egen STL för mögel, bara ändra variabeln "filnamn" till namnet på din STL. Kontrollera din STL finns i samma katalog eller ange en sökväg för att detta ska fungera.
/* ----------------------------------------------------------------------
Skalle med spetsiga tänder choklad mögel
----------------------------
Skapat med en skannade med 123D fångst. Raw scan finns här:
123dapp.com/obj-Catch/skull-with-pointed-Teeth/859975
---------------------------
Detta mögel är ett pågående arbete, det är för närvarande endast delvis parametriska.
Ska du hämta filen vampireSkull_0.2.stl och placera den i samma mapp.
Du kan justera vägg bredd och ett större antal. Detta kommer att skriva ut, men det kan vara porös när du
försök att häll det mögel material. Jag använde flytande band på botten för att göra det vatten tätt.
----------------------------
Anna Kaziunas Frankrike
www.kaziunas.com
10.21.2012
härrör från acker's parametriska låda http://www.thingiverse.com/thing:15113
som härrör från hippiegunnut's http://www.thingiverse.com/thing:12307
----------------------------------------------------------------------*/
skalle avstånd
filnamn = "vampireSkull_0.2.stl"; namnet på STL att skala
skullStartXPos = 30.
skullStartYPos = 23.
skullStartZPos = 0,9;
skullXSpacing = 45;
skullYSpacing = 35.
gjuter Häll box vars
Replicator max bygga plattform: 225 x 145 x 150 mm
compx = 140; Storleken på fack, X
skönare = 112; Storleken på fack, Y
väggen = 1,3; Bredden på väggen ("tunn" standard")
NOx = 1; Antal fack, X
Noy = 1; Antal fack, Y
djup = 35. Djup av fack
Union() {
importera det där! Flytta runt i rader som justeras slags för storleken på rutan!
för (jag = [skullStartYPos: skullYSpacing: skönare]) {
Översätt ([skullStartXPos, i, skullStartZPos]) importera (filnamn, konvexitet = 30);
Översätt ([skullStartXPos + skullXSpacing, i, skullStartZPos]) importera (filnamn, konvexitet = 30);
Översätt ([skullStartXPos + skullXSpacing * 2, i, skullStartZPos]) importera (filnamn, konvexitet = 30);
}
skapa formen Häll rutan med acker's parametriska box kod
Difference() {
skapa den yttre rutan, kan vara flera fack om du vill
kub (storlek = [nox * (compx + vägg) + vägg, noy * (skönare + vägg) + vägg, (djup + vägg)], center = false);
för (ybox = [0: noy - 1]) {
för (xbox = [0: nox - 1]) {
Översätt ([xbox * (compx + vägg) + vägg, ybox * (skönare + vägg) + vägg, vägg])
kub (storlek = [compx, skönare, djupa + 1]);
}
}
}
}