Xtreme Buzzwire-4-2 (Arduino Jam project)
Först och främst vill vi tacka organisationen och speciellt huvudsponsor, Capgemini, som gjort allt detta möjligt.
På Arduino sylt kom under brainstormsession, vi på idén att göra en klassisk Buzzwire-spel, men med några extra funktioner för att göra det roligt och självklart att ha en bra anledning för att använda en Arduino.
Jag slagit sig ihop med Jan Verstreken och fortsatte en stund med brainstorming om möjligheter för "funktioner". Vi kom fram till en mycket bra idé, i själva verket var sådan en himla cool, futuristiska hypermultifunctional miljön förändras idé, att vi har lärt världen inte kanske är redo för något sånt ännu, så vi bara slängs och kom upp med detta:
An Xtremely trimmad version av den klassiska buzzwire spelet:-). Den är gjord för 2 spelare med kontrollpunkter och... en ring som krymper mellan 2 kontrollpunkter.
Också, om du "Buzz tråd", den andra personens ringen växer och du kommer att behöva gå tillbaka till föregående kontrollpunkt innan du kan fortsätta till nästa, där din ring kommer att växa tillbaka till den ursprungliga diametern.
Och självklart har det lite visuell feedback med lysdioder och en högtalare för att ange en "Buzz" och ge start- och seger låtar.
Den färdiga Xtreme BuzzWire-4-2 i aktion!:
Allt detta, från idé till full arbetar, spelbara prototyp, gjordes på mindre än 48 timmar under de första Arduino sylt på Timelab i Gent i Belgien.
Alla krediter för bygg- och hantverk går till min kamrat Jan som skapade hela. Jag hjälpte bara till att hålla saker på plats, samla material, ger idéer och saker sådär :-)
De flesta av programplaneringen gjordes av mig, men efter att ha skrivit de grundläggande inställningar och funktioner vi båda arbetade på den för att ta bort de små buggar och finjustera allt.
I slutet av sylt fick vårt projekt mest röster från andra störsändare och besökare! Men det är säkert värt att ta en titt på de andra störsändare projekt också! (finns på länken högst upp denna intro). De var alla ganska häftigt projekt, av ganska häftigt och smarta människor.
Innan vi börjar med instruktion steg, vill jag tacka alla de människor som gjort detta awesome evenemang möjligt, särskilt Instructable-medlem cinezaster som gjorde de flesta av organisation, och Timelab, och självklart den största sponsor Capgemini.
Och även tack till alla andra störsändare och min kamrat Jan för att göra detta helgen en lyckad och awesome första belgiska Arduino sylt (för många fler att följa hoppas jag).
Tillräckligt blabla, låt oss gå till instruktionerna ;-)