Autonoma vägg kramas Arduino fordon (7 / 7 steg)
Steg 7: Din tur att koden!
Framför allt kommer att förutbestämt IR inställningarna i koden påverka prestanda för ditt fordon.
Ljus reflektionsförmåga kommer att variera från ytan till ytan, så även när du får detta anpassas till dina behov, fordonet fungerar helt annorlunda när du testa den mot en annan yta (dvs en vägg med platt måla vs en vägg med gloss färg)
Du måste noga överväga dessa inställningar... lite experimenterande kommer absolut att krävas innan du får den behandlingen du behöver för ytan du försöker krama. Du ändrar programmet enligt de inbäddade kommentarerna.
Du kommer att märka i den första videon i detta Instructable som TM1638 ger dig en "interaktivitet" mellan de interna inställningarna i din bil kontra där du fysiskt placera fordonet att börja.
Det skulle vara en enkel uppgift att leta upp koden gör detta och uppgradera den om du vill kan du använda knapparna på TM1638 för att registrera mätvärden enligt varhelst du placerat fordonet och baserar reflekterande läsningar av ytbehandla det står inför.
Så enkelt, jag tror jag lämnar det upp till dig att göra :) Om du läser detta eftersom vissa mekatronik instruktör skickas du till Instructables att hitta ett projekt att bygga och anpassa, är här det.
Glad kodning!