FuzzBot (9 / 11 steg)

Steg 9: kodning



Eftersom vi är färdiga montering i FuzzBot, måste vi lägga till kod! Om du inte redan laddat ner Arduino IDE (Integrated Development Environment), göra det nu. Hämta den senaste versionen och välj ditt OS.

Jag gjorde före FuzzBot demo kod, som använder Ping sensorn för att undvika hinder.

Koden bygger på både ZumoMotors och Ping bibliotek, som finns beskrivna.

Att installera bibliotek: sätta ZumoMotors och Ping biblioteken i mappen Bibliotek på Mac eller PC. På Mac, bör det i dokument > Arduino > bibliotek, och om det inte kan göra en mapp med namnet "bibliotek". På PC, hitta katalogen bibliotek finns i dokument > arduino-1.0.4 > bibliotek. Dra och släpp båda mapparna bibliotek i mappen "bibliotek".

Jag uppmuntrar dig att kolla kommentarerna i koden, se vad koden gör. Det är en ganska enkel skiss, och det är lätt att fånga. Om du har några frågor om hur koden fungerar, lämna en kommentar nedan.

Ladda upp Arduino

Njut!

Se Steg
Relaterade Ämnen

Qtechknow Robot hinderbana

Har du någonsin tänkt att kontrollera din FuzzBot trådlöst? Vill du göra en verklig - liv spel? Vill du lära dig om tech bakom NFC och RFID? -den Qtechknow roboten hinderbana hur - till Guide är för dig!Vänligen lägga din röst för mig (i det övre hög...