Göra en spelbar laserskurna grammofonskiva från Bioshock Infinite (2 / 8 steg)
Steg 2: En kort historia av poster
Jag vill ställa in några saker rakt om poster. Vissa människor kan vara obekanta med äldre poster och jag skulle vilja förklara vissa terminologi. Du kan hoppa framåt om inte du är intresserad.
I pre-CD och kassett världen var poster hur musik spelades och levereras till massorna. Grundläggande mekanik är bedrägligt enkla och är praktiskt taget oförändrade i 100 år. Ett medium, numera vanligen vinyl, skulle ha räfflor pressats till det som skulle vibrera en nål för att leverera ljud.
Många av er är förmodligen bekanta med vinylskivor, den vanligaste; 12" LP registrerar denna dragning på 45 rpm singlar 33,3 rpm och 7" med stort hål i mitten. Dessa var dominerande form av inspelad musik från 60-talet till 80-talet innan som ersatts av ovannämnda kassett och CD.
Före detta nära till uppfinningen av inspelat ljud på vänden av århundradet, och fastställande av oändlig, shellac skivor var normen och snurrade på 78 rpm. Den höga hastigheten beror delvis på dålig ljud trohet i denna tidiga eran; om mer musik data passerar genom nålen per sekund, skulle du få bättre ljud. Det är också delvis härrör från drivkraft kommer från tidigare cylinder inspelningar som snurrade på ca 90 varv.
78s är typen av skivor som du vill se i old Tom och Jerry och Looney Tunes karikatyrer. Om du kommer ihåg din high school engelska klass, inköp Holden Caulfield i en skivaffär.
Dock belyser de en av deras definierande egenskaper. om kastas mot en vägg eller tappade, skulle de splittras som plåtar (vinyl, att vara en typ av plast skulle böja eller varp). Detta är också typ av poster som du vill spela på gamla wind-up fonografer/grammofoner.
Dessutom kunde shellac inte hantera mycket komprimerat ljud utan att stöta på en betydande nedgång i ljudkvalitet. Emellertid vissa 33: or fanns som var gjorda av en mjukare version av shellac som Vitaphones filmmusik.
16 rpm var avsedda att användas av blinda för "talböcker" komprimerat som möjligt på en skiva. Denna praxis fortsatte ända till 1970-talet varför du stöter ibland på en 4-växlad skivspelare.
Det finns två huvudtyper av fonografer; Prålig de med de stora akustiska hornen som är inpräntad i det offentliga medveten och mer stillsam de med inre hornen. Du ser dem båda i Bioshock Infinite. Lustigt nog ansågs de med stora horn stor, oattraktiv och enorma dammsamlarear. Hornet var tafatt formade och lagra inte väl vilket har lett till saknas eller slog upp gamla horn. Passande, har Luteces en med en inre horn i deras laboratorium.
Innan du försöker, kan inte vinylskivor spelas på en fonograf eftersom hastigheter var inte justerbar från 78 (så att alla låter som gänget) och att vinyl är mycket mjukare än shellac och har mycket mindre räfflar (så att nålen kommer att trycka ut ut vad som återstår av din post).
Även om 78s var sköra och kunde bara hålla 2-3 minuter musik per sida (typiska singlar var 10", längre Opera verk var på 12" poster) de var mycket populär (som inspelad musik hade aldrig funnits tidigare, all musik var "live") och fortsatte att tillverkas fram till 60-talet.
Bioshock 1 och 2 äger rum i hjärtat av "kriget av hastigheter" från 40-talet till 60-talet. Tekniken hade förbättrats så att poster kunde göras med lägre hastighet samtidigt att bibehålla och förbättra ljudåtergivning. Columbia records (Ja, Columbia records är en riktig och en av de äldsta skivbolag som fortfarande existerar i dag, en av deras senaste nyheterna var Random minnen) introducerade den nya "microgroove" 33,3 rpm 12" posten. De kallades LPs (LÅNGSPELANDE) eftersom de skulle kunna spela upp till 20 minuter per sida. Vinyl tillåtet också fler spår att komprimeras per tum möjliggör längre i tider och mer hållbara skivor (många var annonseras som "icke-breakable" jämfört med den bräckliga 78s). Men RCA Victor, saluförs den 7" 45 rpm enda som erbjöd billiga populärmusik för tonåringar. Det är därför 45s traditionellt har stora mitthålet som möjliggjorde enklare hantering av jukeboxar.
Mycket av Bioshocks soundtrack kan hittas på 78 och 45 singlar, även om äldre låtarna släpptes ursprungligen på 78s. LP-skivor med dessa låtar är vanligtvis samlingsalbum av äldre återutfärdar eller nya nyinspelningar.
Under denna tid erbjuder många skivspelare och etiketter 3 hastigheter för att se vem skulle vinna. Dessutom, i förhållande till LP, blev 78s känd som SPs (standard play). 10" 33: or var känd som EPs (extended play) då de innehöll mindre musik än hela album, men mer än en enda.
Det stora antalet fonografer ljuger om Bioshock 1 och 2 innebär att musiken var nog på 78s. Det finns ett par jukeboxar, men det fanns tillgängliga versioner som kunde spela 45s och 78s. Bioshock 2 har också några ytterligare exempel på olika skivspelare.
RCA-Victor och Columbia så småningom försonades och startade tillverkning av varandras hastigheter, 45s var bra för singlar av populärmusik och LPs tillåtna för ljudspår och längre album. 78s dog så småningom ut, även om vissa fortfarande producerades i 3: e världen länder som Afrika, Indien och Filippinerna. Konstnärer från 60-talet som Beatles på 78s är mycket sällsynta och mycket samlarprodukter.
Jag har redan en mycket eklektisk (och växande) skivsamling som inspirerade mig att göra detta projekt. Jag för närvarande kurerar det på www.rapturerecordssonorousinc.tumblr.com