Köra bilen (3 / 4 steg)
Steg 3: kodning
Detta instructable skapades enlighet projektet kravet på Makecourse vid University of South Florida (www.makecourse.com).
För att programmera arduino, måste du hämta all nödvändig programvara från http://www.arduino.cc/
Kodningen använder bibliotek som inte hämtas regelbundet. Du måste hämta det exakta biblioteket för att göra arbetet som kodning. Det kallas IREMOTE. H-biblioteket, och om du behöver hjälp med att göra detta, dessa videor här hjälper dig med den.
Kodning för mitt projekt är ganska enkel.
Steg 1: Inkludera bibliotek
steg 2: definiera variabler och PINS - gå tillbaka till den sista sidan och hänvisa till vilken PIN-koder som jag använde så att du kan se exakt varför jag definierat min PINS som jag gjorde.
steg 3: deklarera dina objekt-för din Stepper motor att fungera, du måste inse hur det fungerar. Till exempel för "Stepper smal_stepper (steg, 8, 10, 9, 11)" måste du har siffrorna i den ordningen eftersom så är fallet där magneterna i nummerlistan motor arbete. Du kan inte ändra det med en 8,9,10,11. Du måste också förklara IRecv och decode_results så att fjärrkontrollen skickar en IR signal till mottagaren, och så att mottagaren sänder en signal tillbaka till arduino att låta den vet att den fått en signal från fjärrkontrollen för att börja en åtgärd.
steg 4: void setup - nu din kommer att göra förfarandet av slingan. I min kod ändrade jag PinMode nummer till namnen på LED-färger så att det skulle se klart i min kod. Det kan bli förvirrande riktigt snabb när du ständigt letar på en massa siffror.
Steg 5: Nu verkligen allt du behöver göra är att se att för fallet om "+" knappen trycks, sekvensen har startats för LED-lampor och bil rörelse.
Steg 6: Slutet Main loop
Om du har några extra frågor, se den första videon postat. Det går på djupet med kodning som jag använde en för mitt projekt. Allt du behöver göra är att lägga kommandona blink mellan där du skulle vilja de.