Laserstyrda Ghost klättrare (1 / 10 steg)
Steg 1: Design brief
Läge 1 - rekord
I det här läget använder någon på marken en laserpekare för att spåra en stig upp en klättervägg.
E.g. Klättrare A stiger en rutt medan klättrare B stannar på marken och spårar klättrare är en framsteg med laser-pekare. The Redpointer registrerar sedan exakt vilken väg följdes.
Läge 2 - uppspelning
Här, spelas den vägen in i Mode 1 upp realtid, projicera en laser punkt på klättervägg att illustrera sökvägen till den föregående klättraren som ett "spöke".
E.g. Klättrare C dyker nu upp sent till klättring sessionen. Klättrare A, B och C alla stå tillbaka och titta på laser torn repris rutten klättrare A tog vid inspelning i läge 1. Klättrare C nu vet var att klättra om hon vill imitera A.
Läge 3 - uppspelning, post och jämför
Detta läge är en kombination av lägen 1 och 2 och är speciellt utformad för tävlar mot en tidigare inställda rutt. När en rutt har registrerats i läge 1, en annan klättrare kan tävla mot den i läge 3 och få live feedback säger om han/hon är framför eller bakom den takt satte inspelningen.
E.g. Klättrare C klättrar nu samma väg som klättrare A, medan klättrare B använder en laserpekare för att spåra C: s framsteg. Under tiden en separat laserpekare illustrerar A's ghost på samma väggen så att C kan berätta om hon vinna eller förlora loppet. Varje gång C overtakes A's ghost eller är omkörd av A's ghost, en Summer ljud. I slutet av rutten anger Redpointer om A eller C vann loppet.