Library of Congress prydnad (2 / 8 steg)
Steg 2: Modeling bas prydnad
Jefferson rummet har nu åtta bågar, så jag började offwith tre plan (en på Z-axeln, en på Y-axeln och en roterad 45 grader på Z tillgång) hjälpa mig visualisera mitt arbetsområde. Jag bygger bara 1/16th av prydnad och använda speglar att fylla i resten.
Jag började genom att gå till Lägg till -> Mesh -> UV-området
Jag gjorde det 7 cm x 7 cm x 7 cm.
Jag slog knappen Duplicera objekt så att en andra sfär. Här en jag ville göra mindre som det skulle bli insidan väggarna i min sfär. Jag nämnde att jag ville ha min prydnad vara 1mm tjock, så min insida sfären är 2 mm mindre i diameter än min större.
Jag valde min mindre sfär och bytte till redigeringsläge . Jag valde alla ansikten och sedan jag vänt ansiktet normal genom att gå Mesh -> normaler -> Flip normaler. Detta säger de mindre sfär som det ska vara på insidan.
För att göra min utanför området ganska, klickade jag på ikonen modifierare . Jag valde Lägger till modifieraren och lagt (och tillämpas) en Underindelning ytan modifierare till den.
Jag markerade både mitt yttre och min inre sfärer och gick till objekt -> gå till göra dem ett enda objekt. Nu hade jag en enda, urgröpt sfär.
Nu, jag behövde bara 1/16th av min sfär till modell. Så jag behövde ta bort delar av den sfär som jag behövde.
Du kan göra den Välj -> gränsen Välj (som Jonathan Williamson visar i hur att modellera en pumpa i mixer). Men på denna punkt, hade jag massor av ansikten och formhörn underavdelningen ytan modifierare. Så vad jag gjorde var att lägga till kuber, storlek dem och rotera dem för att täcka delar av området för jag inte ville. Då Använd jag Boolesk modifierare för att subtrahera dessa kuber från min sfär.