Robot Tablet Player (3 / 3 steg)
Steg 3: programvara
Programvaran är rakt framåt ge servon ställning och därmed att klicka på knapparna på tavlorna med pekpennan.
Robot Tablet Player
av Lars Lewejohann
#include
Servo myservo [3]. skapa objekt för att styra en servo servo
int door1Srv [3] = {10,11,12}.
void setup()
{
myservo[0].attach(door1Srv[0]); tillmäter objektet servo servo på stift 10
myservo[1].attach(door1Srv[1]); tillmäter objektet servo servo på stift 11
myservo[2].attach(door1Srv[2]); tillmäter objektet servo servo på stift 12
myservo[0].write(118);
myservo[1].write(100);
myservo[2].write(45);
Delay(5000);
myservo[2].write(60);
Delay(2000);
}
void loop()
{
myservo[2].write(20);
Delay(140);
myservo[2].write(90);
Delay(3000);
myservo[0].write(145); 145
Delay(1000);
myservo[1].write(100);
Delay(1000);
för (int jag = 0; jag < 3; i ++)
{
myservo [2] .write (20), //20
Delay(240);
myservo[2].write(90);
Delay(2500);
}
Delay(80000);
för (int jag = 0; jag < 4; i ++)
{
myservo [2] .write (20), //20
Delay(240);
myservo[2].write(90);
Delay(2500);
}
myservo[2].write(60);
Delay(5000);
myservo[0].write(118);
Delay(10000);
}