Robotics guide (5 / 6 steg)
Steg 5: Sköldpadda robotar
Namnet på denna kategori är inte bäst och det har många variationer, men jag tror den här är mer passande. Robotar som passar denna kategori ägnas främst åt utbildning. Många underkategorier där utvecklats. Här är några av dessa kategorier:
- Den havssköldpadda: utvecklats kring idén om programmeringsmiljö logotyp, som var tänkt för att lära sig kunskaper i programmering inom 80 och 90; Det är en programmerbar robot på hjul av mindre dimensioner som är oftast utrustad med hinder; Vi känner dem också som hinder undvika robotar
- Rad efterföljare: robot, som följer en svart linje på en vit yta. Detta är en hjulförsedda robot av mindre dimension och den är utrustad med färg detector (enkel ljussensor)
- I Mouse: gör samma som vit mus i laboratorium – det är att hitta en väg från en labyrint; mer komplexa robot på hjul och mindre dimensioner. den är utrustad med avstånd sensorer, mestadels ultraljud, IR eller mekanisk
- The Sumo: är fighter robot; dess uppgift är att driva andra robot från slaget vid ytan. Det är en mindre robot på hjulen. den är helt fristående och oberoende
- Slaget ' Bot: storebror av Sumo robot; Det är inte helt självständigt (föraren styr den via trådlös handkontroll); Slaget vid ' Bot storlek varierar från några 100 g till flera kg odjuret; Målet med strid är att inaktivera motståndare robot med hjälp av olika vapen, liksom simfötter, spinnare, eldkastare, etc.
Vi kunde lägga till några andra robotar för att de som listas ovan, hjul liknande robot fotboll (soccer) spelare. Viktigaste gemensamt för robotar som anges ovan är att de är alla på hjul.