Grunderna i bearbetning (8 / 8 steg)

Steg 8: bedriva



Och det är nog teori för nu. Det är tid att träna.

Försök att skapa ett program som följer dessa regler:

-Hälften av ditt fönster håller en vit bakgrund. Den innehåller 4 mätare och en switch.

-Du justera höjden på en mätare med ett klick på musen.

-Varje mätare representerar ett värde mellan 0 och 255. En är för gråskala, de tre andra representerar nivåer av rött, grönt och blått.

-Andra halvan av fönstret får den färg som du definierat med mätarna. Du välja mellan svartvit eller R, G, B med växeln.

-Nivå och namnet på varje mätare är skrivet i ditt fönster.

-På Enter sätter alla din mätare till noll.

Behöver du verkligen ett pappersark att tänka först.

Om du inte har någon aning, är här några tips:

-En mätare är en rect() eller en PShape, och koordinaterna för några hörn beror på mouseX och/eller mouseY.

-Du kan använda background() för att ange färg för en halvan av fönstret och en rect() med fill() att ange färgen på den andra hälften.

-Du kommer att behöva göra en konvertering från positionen för markören till nivån på mätaren som sitter i en rad (0,255).

-Denna bedriva är något verkligen «visual». Varje gång du skriver en rad kod att göra en form eller ändra en färg, köra ditt program vara säker på att fungerar det som du vill.

Försök inte att koda allt på en gång. Först bara definiera dina variabler, rita tomt mätare, lägga till sin titel. Inte använda någon mousePressed/keyPressed ännu, ställa in din bakgrundsfärg till svart.

När det är gjort, kan du skapa de booleska funktioner du veta om din musmarkören är ovanför en av din mätare eller växeln.

Sedan kan du koden av mousePressed och mouseDragged strukturer, och så vidare.

Du är fri att lägga till allt du vill.

Jag ger en komplett lösning (practice.pde), men också olika steg som jag följde. Om du har problem med din kod, kan du jämföra med dem eller fråga mig. Om du tror att något kan/bör förklaras på ett annat sätt, berätta för mig.

Detta är bara några grundläggande saker för att förbereda ett andra projekt. Om du vill lära dig själv, på fliken hjälp, kommer att "dokumentation" hjälpa dig. Också, i den första fliken, avsnittet exempel visas hur du använder en massa kommandon. (video, webcam, pdf, gif, färger).

Se Steg
Relaterade Ämnen

Kasta eldklot med ditt sinne med OSC och bearbetning

I min senaste tutorial talade jag om hur man gör ett Bluetooth MindFlex EEGEN headset och utgång OSC meddelanden.När jag först började spela med EEG headset, ville jag se vad jag kan göra med den. Så naturligtvis jag experimenterade med att flytta mi...

Arduino + Android POV Display

POV Visa är ett roligt och intressant sätt att visa text i rymden. Detta är min första Instructables handledning så om du har några frågor inte tveka att skriva dem i en kommentar nedan.Steg 1: Vad du behöverAtt göra POV displayen jag använde:-En Ard...

Bygga en plast injektion mögel - lektion 1 av 10 mögel Making grunderna

Grunderna: En av de viktigaste delarna för att bygga en mögelsvamp som är kapabel att göra miljontals del, är mögel design. I detta instructable kommer vi ta titt på gris bilden när designa och bygga formar. Vi bryter ner 10 framtida lektioner i de f...

3D modellering grunderna

3D-modellering används i en mängd olika program för att göra representationer av fysiska objekt på datorn. 3D-modellering är en delmängd av Design CAD (Computer Aided), där du använder en dator för att bistå i designprocessen för någon typ av designa...

Laser skärning grunderna

En laserskärare är en prototyptillverkning och tillverkning verktyg används främst av ingenjörer, designers och konstnärer att skära och etch till platta material. Laserklingor använder en tunn, fokuserade laserstrålen att genomborra och skära igenom...

Generativ 3d-utskrifter med bearbetning

Detta Instructable kommer att lära dig hur du skapar generativa objekt med Processing kod som kan vara 3d tryckt. En av läckerheterna att använda generativa kod att skriva ut saker är att du kan Slumpa vissa delar så att varje gång du gör en bit, det...

Bearbetning: Instructables logotyp animation

Hej alla,Du har någonsin undrat om logotypen animationer i slutet av annonser. Jag har Tja och jag tror de är fantastiska. Här är en tutorial för att göra en själv. Vi kommer att använda bearbetning som vår utvecklande miljö. Behandlingen är en öppen...

3D-skrivare grunderna och felsökning: FDM skrivare

Detta Instructable är att hjälpa med att förstå grunderna i 3D-utskrifter och felsökning av de vanligaste problemen med FDM 3D-skrivare. Dessa bilder är tagna från ett bildspel som jag skapat för att hjälpa människor med 3D-utskrifter.Vad är en 3D-sk...

Bearbetning filmnegativ utan en Scanner

I detta instructable jag kommer att visa dig hur man vänder din negativ film till en digital positiva med saker du har liggandes i huset, en digitalkamera och fri programvara. Låter coolt? Stor läsa på.Om du bara vill gräva rätt i gå vidare och hoppa...

Skapa en Robotics simulator med bearbetning

Om du börjar skriva kod för en robot är det oundvikligt att gå igenom ett antal iterationer tills det fungerar som planerat. Arduino gör redan detta lättare men framför allt med komplex gångavstånd robotar kan det vara en mödosam uppgift att programm...

Fönstret måleri Robot (arduino, bearbetning, accelerometer)

idén till projektet kom från en av mina favorit "ibles: polargraph. Jag älskade ritformat och tänkte hur coolt det vore att göra detta på sidan av en byggnad? Tyvärr utmaningarna till att inrätta en sådan stor polargraph på en student budget drivit m...

Proclipsing: Använda Eclipse IDE för bearbetning projekt

bearbetning är ett fantastiskt verktyg för att få icke-programmerare bekväm med programmering. Med det, kan du enkelt skapa interaktiva ritning program och mycket, mycket mer. Dess styrka är att det kan vara använt plattformsoberoende (Mac, Win, Linu...

Träbearbetning hur till använda 4 grundläggande sågar

i detta instructable lär du dig grunderna i 4 träbearbetning sågar och hur de används. De fyra sågar: 1) tabellen såg 2) cirkelsåg. 3) geringssåg. 4) pusslet.Steg 1: Träbearbetning hur man använder ett pussel När det gäller mångsidighet bland sågar,...

"Träd-Nex" - träbearbetning med naturliga former (uppdaterad)

ju mer jag arbetar med trä, ju mer jag älskar det och ju mer jag känner djup beundran & respekt för det.Respekt för att underlätta arbetet, även med grundläggande verktyg.Respekt för sin enorma variation - varje bit av trä är unik och inte två stycke...

Hur man skriver G kod (grunderna)

grunderna i skriva G kod och kod MSteg 1: Skriva införandet Börja den första raden med en '%' tryck sedan enter. Nästa rad ska börja med ett kapital ' o '. Om karaktär där är en noll maskinen kommer att kasta en felkod. Efter huvudstaden O och utan m...

Hemgjord robotarm med hjälp av standarddelar använder Arduino och en bearbetning GUI

Jag nyligen pensionerad och saker jag lovat mig själv var att när jag slutar jag skulle slutföra alla de projekt som jag hade sprungit runt i mitt huvud sedan jag var tonåring. Det är omkring 50 år eller så av projekt. På den tiden fanns det inga mik...

Hur man gör en fjärrkontroll kännande web-docka av hacka Twitter, Google, Skype, Arduino och bearbetning!

Hur att manipulera ett fysiskt objekt över webben bara genom att använda gemensamma webbtjänster och tillgängliga data feeds, med några lagt till öppen källkod grejer att avkoda och manipulera data, och slutligen använda data för att flytta och styra...

Börjar bearbetning - temperatur bildeffekter

Den bearbetning programmeringsspråk, i mycket enkla ordalag, är rena vansinnet! Om du tycker att det är svårt att tro, gör ett besök till sidan Officiella bearbetning utställningen du tycker annorlunda. Från början utvecklades av Ben Fry och Casey Re...

Med bearbetning med glödande kol

En av de saker som intresserar mig mest om Ember, är det faktum att indatafilerna är en bunt med png. Detta innebär att man kan i huvudsak mata skrivare bilder utan behov av heltäckande förkroppsligar modellering, STLs eller skivning! Det är en gansk...