Grunderna i bearbetning (2 / 8 steg)
Steg 2: Hello world!
Jag vill säga du kan göra två olika typer av program.
Några som kör en gång, de är bara en följd av instruktioner och programmet slutar i slutet.
Några andra som kör för evigt. De innehåller en setup() del som du placera allt som har endast göras en gång i ditt program. Och sedan finns det en loop som ditt program aldrig lämnar, heter draw().
Om du någonsin har använt Arduino, är det exakt samma konstruktion.
De första som används som exempel i början av detta Instructable, men den andra sorten är vad vi strävar efter.
Det kan låta som en klyscha, men först, låt oss skriva ut «Hello world!» i konsolen. Det kommer att hjälpa dig felsöka.
Kommandot är print ("din text") eller println ("din text").
Klicka på pilen (Execute/Play) på toppen av fönstret för att starta din första program.
Som ni kan se i exemplet, så länge du använder "Skriv ut", bor du på samma rad. Med "println" gå du också till en ny rad efteråt.
Om vad du vill skriva ut för felsökning syfte, föreslår jag att du använder endast "println" eftersom det kommer att bli tydligare.
Men Hej... Vad är denna lilla låda int i mitten av skärmen? I själva verket skapar bearbetning ett fönster för varje program. Stäng programmet, kan du antingen stänga fönstret eller klicka på knappen Stopp bredvid köra en.
Ibland du kommer att producera ett fel och fönstret utförande blockeras: i det här fallet knappen stoppa vanligt fortfarande arbetar.