Perpetua pall (4 / 8 steg)
Steg 4: CAD, CAM och Snickeri design
En gång i CAD, jag konstruerade allt Snickeri, toolpathing, lager material, och workholding som skulle göra det möjligt att extrahera den sista pusselbiten från den digitala världen och göra det fysiska. Vissa detaljer var otroligt intrikata, vill referera till de olika delarna att passa ihop ordentligt. Utan programvara och maskiner för att tillåta dessa exakta sammansatta vinklar, skulle det ha varit en svår uppgift.
Den stora knep för mig var att se till att jag klippte modellerna på lämpliga platser så att när allt gick tillbaka tillsammans, det skulle vara perfekt färg. Det var avgörande att definiera hårda referenser på varje maska att fastställa en strikt arbetsyta om du vill begränsa sedan olika delar till varandra. Jag försökte att visa några av dessa viktiga nedskärningar och referenser i bilder för detta steg, som också visar några av de stödjande skisser, flygplan och speglar som gjorde allt hända.
Arga baren var den sista delen modelleras, och den enda del av design som inte var 3D erövrade. Jag gjorde en enkel modell som lämnade lite extra material så att jag kunde ta bort de sista små bitarna att jämnas för hand för att matcha resten av konturer.